...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Nezatracujte volání v létě

Nezatracujte volání v létě

Slabší obchodnické období. I tak se občas nazývá letní období, které se zpravidla pojí s dovolenými. Zákazníci cestují, lezou po horách nebo se opalují na pláži a buď vám to ani nevezmou, nebo dostanete odpověď: „Teď ne, jsem na dovolené“. Tak má to vůbec smysl?
Slabší obchodnické období. I tak se občas nazývá letní období, které se zpravidla pojí s dovolenými. Zákazníci cestují, lezou po horách nebo se opalují na pláži a buď vám to ani nevezmou, nebo dostanete odpověď: „Teď ne, jsem na dovolené“. Tak má to vůbec smysl?

Představte si, že byste si teď užívali na dovolené a já bych vám do toho zavolal a chtěl si s vámi domluvit termín obchodní schůzky, zjistit, jak to vypadá s vaším rozhodnutím nebo vám něco prodat po telefonu. Asi byste mi odpověděli, že se to teď nehodí a ať zavolám za 14 dní, protože jste na dovolené. Nicméně bych si to rád odškrtnul, tak bych řekl, že to bude jen na 5 minut

Všichni asi víme, kam to bude směřovat. Zákazník na dovolené vás buď pošle k šípku, anebo vám dá rychlé rozhodnutí a řekne, když nemáte tu slušnost, abyste počkali, než se vrátí, tak nebudete dělat byznys vůbec

Letní měsíce bývají „pomalejší“. Nejedeme úplně naplno. Lidé se střídají na dovolených. A všichni jsme na to zvyklí. Ale jsou i obchodníci, kteří potřebují dělat výsledky, potřebují plnit plány a mají k tomu různé přístupy. 

Jeden z extrémních přístupů je dravec. Nezajímá ho, že jsou zákazníci na dovolených. Volá. Někdo dopadne a někdo odpadne. 

Druhý naopak nevolá. Lidé jsou na dovolených a nezvedají telefony. Přes léto na telefon nesáhne a začíná až v září

Mně se osvědčilo dělat práci tak, jak ji standardně dělám. Voláte každý čtvrtek? Tak volejte každý čtvrtek. Pokud zjistíte, že je zákazník na dovolené, popřejte mu, ať si ji užije. Může se stát, že si bude zákazník chtít povídat. Někdy uvítají poklábosit s někým jiným než se svým partnerem či partnerkou a dětmi. Toho využijte, ale neřešte byznys. Zůstaňte na lidské rovině. „Jaké to tam je? Jakou destinaci jste zvolili? Jak se vám tam líbí?…“ Využijte tento hovor k tomu, že budete mít informaci, kdy se zákazník vrací a budete se s ním moci spojit. A hlavně s ním navážete vztah.

Představte si teď druhou situaci, kdy byste od června do září nesáhli na telefon a v půlce září museli ten válec roztlačit.

Doporučení, které mně i obchodníkům, se kterými pracuji, funguje, je: „Volejte běžně jako by nebyla žádná dovolená, jen respektujte, že na ní zákazníci mohou být. Využijte hovor k navázání vztahu, pokud si bude chtít zákazník povídat a zjistěte, kdy se vrací a domluvte se, kdy budete moct zavolat.“

Jak začít volat po dovolených?

Ať se vám daří telefonní hovory i během okurkové sezóny

Jakub Zamazal 

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...
Často se v call centrech setkávám s takovým nešvarem, kdy se operátoři i obchodníci staví do pozice odpovídatele místo toho, ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.