...
Black Friday

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Koučujte se sami

Koučujte se sami

Nemáte čas se koučovat? Nevidíte v tom přínos? Zamyslete se nad odpovědí, protože pokud si neuvědomíme nutnost zastavit se a srovnat si myšlenky, může to být velice nákladné. Přinejlepším.
Nemáte čas se koučovat? Nevidíte v tom přínos? Zamyslete se nad odpovědí, protože pokud si neuvědomíme nutnost zastavit se a srovnat si myšlenky, může to být velice nákladné. Přinejlepším.

Pokud už jen nevíte jak, nebo hledáte další tipy, prozradím Vám některé. Celý koncept lze použít i pro koučování členů Vašeho týmu.

Zjistěte, v jaké situaci se nacházíte

Položte si následující otázky a zároveň si na ně odpovězte. Pomohou Vám zjistit fakta, kterým je třeba porozumět ještě dříve, než přejdete do režimu řešení problému. Je třeba se opravdu zamyslet.

  1. Co se to vlastně děje?
    Co je to za situaci?
  2. Proč se to děje?
    Jaká je příčina této situace? (nehledejte příznaky, je třeba najít příčinu)
  3. Jak mohu vytvořit nové možnosti?
    Jaké další výsledky můžu získat?
    Co můžu nového vytvořit?
    Jaké jsou další cesty?

Pozor, je opravdu velký rozdíl v tom, zda si otázku skutečně položíte nebo se jen povrchně zamyslíte! Vyzkoušejte to, budete překvapeni, na co přijdete.

Otázky, které můžete použít v každé situaci či konverzaci

  1. Jakého výsledku chci dosáhnout?
    Co chci způsobit?
    Co to má způsobit?
    Co má být výsledkem?
  2. Jaké jsou specifika toho, co se děje?
    Jaké jsou zde souvislosti?
  3. Co jsem už zkoušel dříve?
  4. Jak jsem dřív řešil něco podobného?
    Jaký to mělo výsledek?
  5. Proč si myslím, že se to děje? (pomůže vám to odhalit vaše předpoklady)
    Jaká tu může být jiná pravda?
    Jaké mé předpoklady mě mohou ovlivnit?
  6. Jaký je návrh řešení?
    Kdyby mi nikdo nemohl poradit, jak bych to vyřešil?
    Jaké mám možnosti či nápady?
    Jaký další přístup by mohl fungovat?
  7. Co je to nejdůležitější, co musím udělat?
    K čemu se musím odhodlat?
    Čeho musím dosáhnout v první řadě?
  8. Jaké nástroje a prostředky potřebuji?
    Jaké zdroje jsou třeba?
    Koho bych měl do řešení zapojit?
    Jak se mohu lépe podporovat ve svém úsilí?
  9. Co jsem ochoten obětovat k dosažení?
    Jaký mám závazek vůči této změně?
    Kdy toho dosáhnu?
  10. Kdyby mělo smysl znovu se zamyslet nad řešením, jakého výsledku bych chtěl dosáhnout?

Prolomte nechuť něco změnit

  1. Co by to pro mě znamenalo, kdybych mohl dosáhnout cíle? / …, kdybych to mohl vyřešit?
  2. Jaký by to mělo dopad, pokud bych to nevyřešil? / …, pokud v tom budu dále pokračovat? / …, pokud to nezměním?

Více toto řešíme na konzultacích, pokud si nevíte rady, rádi vám pomůžeme k nakopnutí a posunutí.

Úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Pojďme si nalít čistého vína. Slovo motivace dokáže samo o sobě vzbudit mnoho emocí. Pro jedny má pozitivní význam, který ...
Konec roku se blíží a s ním i čas na zhodnocení plnění plánů. Když se nedaří, pro některé firmy je ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.