...
Nejbližší workshop:
4 900 Kč
bez DPH

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Když si obchodník odpovídá sám

Když si obchodník odpovídá sám

Jeden z nejdůležitějších principů konzultativního prodeje, kdy chci řešit potřeby zákazníka, jsou otázky obchodníka a odpovědi zákazníka. Jak mít výsledky?
Jeden z nejdůležitějších principů konzultativního prodeje, kdy chci řešit potřeby zákazníka, jsou otázky obchodníka a odpovědi zákazníka. Jak mít výsledky?

Jeden z nejdůležitějších principů konzultativního prodeje, kdy chci řešit potřeby zákazníka, jsou otázky obchodníka a odpovědi zákazníka.

Umět se dobře ptát a zjistit, co ten člověk chce, s čím mu můžeme pomoci, jaký produkt nebo službu mu mohu dodat a co je pro něj důležité. Dost často se obchodníci dobře ptají, mají skvěle vymyšlené strategické otázky, aby pochopili zákazníka… ale pak shoří na realizaci. Nevyzkoušeli si to a pak to dopadá třeba takhle:

„Tak co, pane Nováku, jak to máte u vás ve firmě? Kolik tady máte strojů? Jakým způsobem to vlastně funguje?“ Přichází část, kdy se zákazník nadechuje a připravuje se odpovědět, ale obchodník ho předběhne. „Aha a není to asi takhle… A co kdybychom nad tím zapřemýšleli a řešili to tímto způsobem?“ Opět nastává situace, kdy se chystá zákazník odpovědět, ale obchodník začne odpovídat sám. „Mm, to by bylo asi tohle… A jak jste přemýšlel o tom motivu? Proč by tam mohla být ta změna?“ 

A vlastně vůbec nenecháme zákazníka mluvit. Je to velmi častá věc, kterou potkáváme na trénincích. I když se jinak jedná o velmi šikovné obchodníky. Často se to stává právě u lidí, kteří jsou v obchodě dlouho

Rada, kterou si i já musím neustále připomínat a hlídat se, je, když položím otázku, tak musím být ticho. Nechte zákazníka odpovědět a nesnažte se odpovídat za něj. Věřte, že se dozvíte vážně hezké věci a budou se vám i lépe domlouvat spolupráce

Přeji vám úspěšné obchody

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Jak zjistit potřebu zákazníka? Existuje 5 kategorií otázek, které obchodníkům pomáhají k představení ideálního řešení. Někdy i k uvědomění si potřeby.
Pro úspěšně dojednaný obchod je stěžejní znát zákazníkovy potřeby. Ale musíte vědět, jak se správně ptát. Využijte super pomůcku na jejich zjišťování.
Co je „nákupní chuť“? Jedná se o emocionální nebo pocitový stav zákazníka, který rozhodne o nákupu. Potřebujeme tedy vytvořit ten ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.