...
⭐ NOVINKA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–18.00
Když si obchodník odpovídá sám

Když si obchodník odpovídá sám

Jeden z nejdůležitějších principů konzultativního prodeje, kdy chci řešit potřeby zákazníka, jsou otázky obchodníka a odpovědi zákazníka. Jak mít výsledky?
Jeden z nejdůležitějších principů konzultativního prodeje, kdy chci řešit potřeby zákazníka, jsou otázky obchodníka a odpovědi zákazníka. Jak mít výsledky?

Jeden z nejdůležitějších principů konzultativního prodeje, kdy chci řešit potřeby zákazníka, jsou otázky obchodníka a odpovědi zákazníka.

Umět se dobře ptát a zjistit, co ten člověk chce, s čím mu můžeme pomoci, jaký produkt nebo službu mu mohu dodat a co je pro něj důležité. Dost často se obchodníci dobře ptají, mají skvěle vymyšlené strategické otázky, aby pochopili zákazníka… ale pak shoří na realizaci. Nevyzkoušeli si to a pak to dopadá třeba takhle:

„Tak co, pane Nováku, jak to máte u vás ve firmě? Kolik tady máte strojů? Jakým způsobem to vlastně funguje?“ Přichází část, kdy se zákazník nadechuje a připravuje se odpovědět, ale obchodník ho předběhne. „Aha a není to asi takhle… A co kdybychom nad tím zapřemýšleli a řešili to tímto způsobem?“ Opět nastává situace, kdy se chystá zákazník odpovědět, ale obchodník začne odpovídat sám. „Mm, to by bylo asi tohle… A jak jste přemýšlel o tom motivu? Proč by tam mohla být ta změna?“ 

A vlastně vůbec nenecháme zákazníka mluvit. Je to velmi častá věc, kterou potkáváme na trénincích. I když se jinak jedná o velmi šikovné obchodníky. Často se to stává právě u lidí, kteří jsou v obchodě dlouho

Rada, kterou si i já musím neustále připomínat a hlídat se, je, když položím otázku, tak musím být ticho. Nechte zákazníka odpovědět a nesnažte se odpovídat za něj. Věřte, že se dozvíte vážně hezké věci a budou se vám i lépe domlouvat spolupráce

Přeji vám úspěšné obchody

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

CEO | Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Metoda SPIN  Tato metoda je jednou z nejúčinnějších prodejních metod, které jsou v současné době k dispozici. Byla vyvinuta Neilem ...
Příležitost k získávání nových zákazníků by si neměl nikdo nechat ujít, nicméně ti co nemají live chat na webu, tak ...
Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6648 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.