...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Když obchodníci říkají “Nebojte, já vám nechci nic prodávat”

Když obchodníci říkají “Nebojte, já vám nechci nic prodávat”

Zbavte se strachu při komunikaci se zákazníkem. Vyvarujte se větě „Já vám nechci nic prodávat“ a buďte ke klientům upřímní.
Zbavte se strachu při komunikaci se zákazníkem. Vyvarujte se větě „Já vám nechci nic prodávat“ a buďte ke klientům upřímní.

Občas se potkávám s obchodníky, kteří mi naznačují, že se snaží během schůzky nebo hovoru zákazníka zbavit strachu. Strachu při prodeji. Možná bych řekl, že to je spíše zbavení se vlastního strachu než strachu zákazníka. Možná jste se s tím sami setkali na schůzce nebo po telefonu s obchodním zástupcem, možná jste takhle sami začínali, možná to nadále používáte… Pokud tomu tak je, tak doufám, že po dočtení tohohle článku to přehodnotíte.

Představte si začátek konverzace obchodníka se zákazníkem, kdy zazní „Já vám nechci nic prodávat, pane Nováku. Já si s vámi chci jenom popovídat.“ Nebo „Já vám nechci nic prodávat. Já vás chci jenom poznat.“ Za mě to jsou bláboly. Pokud si tam jdete skutečně popovídat, tak jste za mě úplní blázni. A pokud vás vzal zákazník na schůzku, protože si s vámi chtěl popovídat, tak je druhý blázen. Čas v byznysu je neúprosný a nemá smysl ztrácet čas.

Tyhle věty vám v ničem nepomůžou. Už to, že řeknete „Já vám nebudu prodávat“, tak to vypadá, že o to víc budete prodávat

Co s tím? Co říct, když už potřebujete nějakým způsobem zlehčit konverzaci nebo zbavit strachu sebe či zákazníka? 

Zvolil bych jiné věty nebo strategie, které se dají místo toho použít. Například:

„Co vás na tom zaujalo, že jste souhlasil se schůzkou, tak abych tím začal a bylo to efektivní?“ Zákazník něco odpoví. „ Výborně, v první fázi bych zjistil něco o vás, jak vlastně fungujete. Na základě toho bych mohl přesně připravit řešení, které byste u vás ve firmě mohli využívat. V dalším kroku bych vám ho představil, popovídali bychom si o něm… Pokud by vám to dávalo smysl, budu samozřejmě rád, když uděláme další krok k tomu, abychom to u vás ve firmě implementovali. Pokud vám to nebude dávat smysl, tak je to úplně v pohodě. Já to snesu. Můžete mi to klidně říct. Říkám to raději hned na začátku. Jsem obchodník. Věci se dějí a ne každý máme stejný názor. To samozřejmě neznamená, že během našeho rozhovoru nemůžu sám přijít na to, že to pro vás nedává smysl. Řešení vám představím v případě, že to smysl dávat bude, že vám to opravdu něco reálného přinese. Jen jsem chtěl říct, že není problém říct – Mně se tohle nelíbí. Takže se můžeme takhle domluvit?“

A nějakým takovýmhle způsobem si to ještě dokážu představit. Ale určitě bych se vyvaroval větám „Já vám dneska nechci nic prodávat.“

Doufám, že tenhle článek pomohl a budete na schůzkách ještě úspěšnější.

Přeji úspěšné obchody 

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Víte, že léto nemusí být nejslabším obchodním obdobím v roce? Víte, jak se argumentačně připravit na to, proč by měl ...
Poptávka po zaměstnancích je opět na rekordní úrovni, a tak najít spolehlivého a pracovitého zaměstnance je nadlidský úkol. Kvalitní uchazeči ...
Přesvědčení a domněnky, že se dobrý produkt prodá sám už snad pomalu mizí z hlav všech podnikatelů, startupů i eshopů. ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.