...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Kde získat první zákazníky?

Kde získat první zákazníky?

Přemýšlíte nad podnikáním, ale nevíte kde a jak získat první zákazníky? Nehledejte žádné složitosti a začněte teď hned.
Přemýšlíte nad podnikáním, ale nevíte kde a jak získat první zákazníky? Nehledejte žádné složitosti a začněte teď hned.

Máte nějaké hobby a rádi byste se tím i živili, ale nevíte, kde najít první zákazníky? Na toto téma jsem nedávno narazil se svojí kamarádkou, která je vášnivou fotografkou a foodblogerkou. Radu, kterou jsem jí dal, byste mohli využít i vy ve svých začátcích s podnikáním.

Nevymýšleli jsme žádné složitosti. Chtěla být fotografkou pro restaurace, tak jsem jí doporučil, aby si udělala průzkum restaurací. Na pár hodin sednout k Instagramu a Facebooku a podívat se, které profily by si zasloužily vylepšení. Následně ty, které by stály za vylepšení, oslovit. Jednoduše jim napsat, kdo je a co dělá a zda by bylo možné se u nich zastavit, vyfotit jedno jídlo a udělat zkušební fotku. To by je stálo jen půl hodiny času, možná hodinu, a jednu porci jídla, kterou by vyfotila, upravila a poslala. V případě, že by se jim to líbilo, tak by se společně pobavili nad spoluprací

Nápad se jí líbil, protože to je opravdu jednoduché. Tak jednoduché, že vám stačí jen nějaký čas k vytipování lidí či firem a nenásilné představení sebe a to, co jim můžete přinést, pokud by byli s vámi spokojeni. 

V tomto případě je ale potřeba počítat s tím, že vám třeba polovina neodepíše. Pak není nic jednoduššího, než najít telefonní číslo restaurace a zavolat tam. „Zdravím, já jsem Jana. Psala jsem vám na Instagramu a zatím jste mi neodepsali. Jsem foodblogerka a k tomu se věnuji fotografování jídla. Chtěla bych se u vás zastavit a případně domluvit spolupráci. Uvařili byste mi jednu porci, já bych vám ji zdarma nafotila a fotky vám dala. Kdyby se vám líbily, tak bychom se mohli domluvit.“ Lidsky probíhající konverzace, která může vést k obchodu. Dáte o sobě a o tom, co děláte, vědět a jednoduše se zeptáte, zda by jim to dávalo smysl nebo ne. 

Pokud jste na začátku, nemusíte využívat složité metody, které jsou pro pokročilé obchodníky. V případě, že jste na začátku a chcete vstoupit do obchodu, chcete dát o sobě vědět, co děláte, tak si vytipujte skupinu lidí nebo firem, které byste mohli oslovit a napište jim, případně se jim pak připomeňte po telefonu. 

Hodně štěstí při vašich začátcích

Jakub Zamazal 

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...
Často se v call centrech setkávám s takovým nešvarem, kdy se operátoři i obchodníci staví do pozice odpovídatele místo toho, ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.