...
⏰ Blíží se

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Jednáte s kompetentní osobou pro rozhodnutí?

Jednáte s kompetentní osobou pro rozhodnutí?

Někdy se stává, že jste na schůzce s někým, kdo nemůže rozhodnout o vaší spolupráci či obchodě. To je ztráta času pro oba. Jak se tomu vyhnout?
Někdy se stává, že jste na schůzce s někým, kdo nemůže rozhodnout o vaší spolupráci či obchodě. To je ztráta času pro oba. Jak se tomu vyhnout?

Někdy se stává, že jste na schůzce s někým, kdo nemůže rozhodnout o vaší spolupráci či obchodě. To je ztráta času jak pro vás, tak i pro něj.

Jak se s tím vypořádat? Používám jednoduchý klíč na kompetence.

Jako první na začátku schůzky zjišťuji, jestli ten člověk, se kterým jednám o možné spolupráci, může rozhodnout

„Pane nováku, pokud bychom se na konci schůzky bavili o spolupráci, jste vy přímo ten, kdo o tom rozhoduje?“

Pokud ano, je to dobré zjištění. Nicméně bych si to raději potvrdil

„Dobře. Takže chápu správně, že vy jste jedinej, kdo má rozhodovací pravomoc, jestli spolu budeme navazovat spolupráci nebo ne. Je to tak?“

Pokud odpoví ANO. Je to pro vás skvělá zpráva a můžete pokračovat dál. 

Někdy se na konci schůzky stane, že by to přece jen rád s někým dalším probral, ať už se jedná o majitele, ředitele nebo obchodního zástupce. 

„Aha, pane Nováku, vy jste říkal, že je to jen vaše kompetence. Změnilo se něco?“

Je v pořádku, že by to dotyčný rád s někým probral. Ale není nic snazšího, než rovnou přivést tu osobu s sebou. Ušetří se tím čas pro všechny.

„Dobře pane Nováku a mohl byste rovnou zavolat té osobě a vyřešit to po telefonu, ať jsme efektivní?“

Ve zkratce: 

– Na začátku použijte klíč na kompetence. 

 -> Pokud se jedná o osobu s rozhodující pravomocí, pokračujte dál. 

 -> Pokud ne, domluvte se, aby byla osoba s rozhodující pravomocí přizvaná k jednání. 

Ušetříte tím čas nejen sobě, ale i zákazníkům.

Doufám, že vám tento klíč na kompetence pomůže při vyjednávání.

Přeji úspěšné vyjednávání
Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Jak udělat dobrý první dojem na schůzce? Jak by měl vypadat váš šatník a co by v něm nemělo chybět? ...
Při výběru marketingové agentury, popřípadě pak individuálního poskytovatele marketingu v podobě freelancera, je třeba myslet na pár důležitých věcí. Jaké ...
Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Zúčastněte se 4.4. webináře ZDARMA

Odnesete si konkrétní nápady na efektivní využití AI pro generování kvalitních leadů, nastavení obchodního procesu pro uzavření více obchodů a získání doživotních zákazníků.