...
⏰ Blíží se

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak udržet náskok: 5 kroků pro trvalý růst vaší firmy

Jak udržet náskok: 5 kroků pro trvalý růst vaší firmy

Má vaše firma “expirační dobu”? Jak dlouho se vám bude takhle dařit a máte plán B? Přečtěte si 5 kroků, které zajistí budoucnost vaší firmy.
Má vaše firma “expirační dobu”? Jak dlouho se vám bude takhle dařit a máte plán B? Přečtěte si 5 kroků, které zajistí budoucnost vaší firmy.

Má vaše firma “expirační dobu”? Jak dlouho se vám bude takhle dařit a máte plán B, když se dařit přestane? Jak reagovat na změny na trhu a jak to dělají úspěšné firmy? Co udělat proto, aby se dařilo co nejdéle a tak, aby to dávalo smysl? To vše a mnohem více se dočtete v následujícím článku. 

Pravidelná revize 

Pravidelnou revizí budete vždy o krok napřed. Tu dělejte minimálně jednou ročně. Doporučujeme udělat revizi vize nejen vaší celé firmy, ale i jednotlivých oddělení a konkrétních zaměstnanců. Zrevidujte si vaši společnou vizi a zda k ní jednotlivými kroky a danou strategií směřujete. Při revizi si pokládejte otázky typu – “Dává nám to smysl?,” “Víme, kam směřujeme?,” “Jsou moji zaměstnanci do vize angažovaní a jak moc?”

Střední management jako hnací motor 

Zaměstnanci odchází, noví přichází, ale střední management (tedy ten, který je z velké části zodpovědný za celý chod vaší firmy), ten by měl zůstat a je pro vás stěžejní. Pracujte na tom, abyste v tomto týmu měli takové zaměstnance, kteří pracují na společné vizi, vidí v ní smysl a mají stejné hodnoty. Tyto zaměstnance anagažujte ve vizi a chodu firmy jak jen to jde a společně táhněte za jeden provaz. 

Potřebujete do svého týmu ty správné lidi a nevíte jak začít? Zpracujte si náborovou strategii s námi – obraťte se na naši specialistku Renču Miltovou

Automatizujte procesy a inovujte

Lidské zdroje jsou drahé a s pomocí digitalizace, automatizačních procesů a využití technologií můžete ušetřit nejen peníze, ale i energii vašich lidí. Alokujte zaměstnancům takovou práci, která je bude bavit, budou v ní vidět smysl a najdou v ní své “flow.” Rutinní záležitosti přenechte technologiím. Pokud vám zaměstnanci kopírují data z tabulky do tabulky, ztrácíte tady obrovský potenciál a tuto jednoduchou a rutinní činnost zvládne zastat technologie. Samozřejmě, že ne vždycky jde vše zautomatizovat, nicméně ty aktivity, které jdou, nahraďte technologiemi a ušetřete tak čas i energii svých zaměstnanců.

Ruku v ruce s automatizací jdou inovace. Jedině tak nezaspíte na vavřínech a budete držet s dynamickou dobou krok. Určete si v týmu nejen ty, kteří inovace vymýšlí, ale také ty, kteří realizují a dotahují nové procesy do konce. Nápadů by bylo spoustu, teď už je jen realizovat.  

Marketing a obchod za jedno 

Čas, kdy marketing a obchod pracoval zcela odděleně jsou snad dávno pryč, nicméně – opakování matka moudrosti. Kooperace marketingu a obchodu je naprosto klíčová záležitost na cestě k úspěchu. Skvělým a efektivním řešením je pozvat vašeho zaměstnance z marketingu na obchodní schůzku a obchodníka zas na marketingové porady. Společně by pak týmy měly utvořit cestu zákazníka a poznat, jak moc jsou propojení a co je potřeba zlepšit. 

Analýza SWOT 

O analýze SWOT jste asi už slyšeli. Spousta lidí si pod pojmem představí 4 kvadranty, ale větší hloubku této analýze nedávají. Nicméně dobře zpracovaná SWOT vám krásně analyzuje hrozby, kterým se případně můžete snáz vyhnout a nejen to. Každý kvadrant, tedy silné/slabé stránky, příležitosti a hrozby, si rozdělte ještě na dílčí stránky. Tím si analyzujete nejen celou firmu, ale i jednotlivá oddělení, jednotlivé zaměstnance a další. Analýza vám poskytne detailní vhled do vaší firmy a trhu jako takového. VZOR

Realizací jednotlivých tipů si můžete prodloužit vaši expirační dobu o několik desítek let, a to nepřeháníme. Chce to jen tvrdou práci a neustálé inovování v reakci na změny na vašem trhu. Pokud si nevíte s jednotlivými kroky rady, chcete získat nový vhled do vaší firmy nebo objevit příležitosti, které teď možná nevidíte. Obraťte se na nás a zajistěte budoucnost vaší firmě

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co dělat, když se firma ocitne v nesnázích? Jak být připravený na nejrůznější krizové situace a jak to komunikovat dál ...
E-maily jsou dnes jednou z nejdůležitějších forem komunikace v pracovním světě. Avšak s počtem příchozích e-mailů se může stát, že ...
Jak udělat dobrý první dojem na schůzce? Jak by měl vypadat váš šatník a co by v něm nemělo chybět? ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Zúčastněte se 4.4. webináře ZDARMA

Odnesete si konkrétní nápady na efektivní využití AI pro generování kvalitních leadů, nastavení obchodního procesu pro uzavření více obchodů a získání doživotních zákazníků.