Víte, že léto nemusí být nejslabším obchodním obdobím v roce? Víte, jak se argumentačně připravit na to, proč by měl zákazník koupit právě teď? To a mnohem více o obchodě právě v novém díle #janicnechci.
V tomto díle jsem se podíval na:
- Léto nemusí být nejslabším obdobím v roce. Naopak si můžete uloupnout větší část trhu.
- Jak se argumentačně připravit, aby u nás chtěl zákazník koupit právě teď.
- Prozradím vám, co se změnilo v práci obchodníka za poslední roky. A že toho je.
Některé firmy dobře znají, že zákazníci začínají nakupovat až na konci roku a v průběhu ne, jak to udělat, aby chtěli i dříve?
Když něco prodáváte, tak si zodpovězte 4 otázky:
- Proč si mají zákazníci produkt koupit? Nezapomeňte, že to musí korespondovat s jejich potřebami. Takže tomu by mělo předcházet vytvoření VPC (Value Proposition Canvas), pokud nemáte. Ideálně si udělejte společný workshop s vašimi lidmi, nebo si vezměte na pomoc i nás, abyste to měli správně vytvořené a rozšířené o naše nápady a zkušenosti.
- Proč si to mají koupit od mojí firmy?
- Proč si to mají koupit ode mě jako od člověka?
- Proč si to mají koupit právě teď? V dnešní době všechno snese odklad, tak proč zrovna teď?
Jak se připravit na argumentační strategii, proč koupit právě teď?
Vypracujte si seznam ke 4 kategoriím, a to:
- Negativní emoce – Například pocit ztráty, nebudete k dispozici, vyčerpá se budget
- Negativní fakta – Například už teď proděláváte tolik a tolik, klíčoví lidé mohou odejít
- Pozitivní emoce – Například ostatní už to udělali, měl byste taky
- Pozitivní fakta – Například už teď začnete šetřit tolik a tolik, ukotvíte lidi na klíčových pozicích atp.
To a ještě mnohem více se skrývá v tomto díle.
Nebo si pusťte pořad na podcastových platformách – Apple Podcast a Spotify.
Další otázky do #janicnechci pokládejte zde: https://bit.ly/dotazy-janicnechci
Přeji příjemný poslech a nezapomeňte hodit odběr tam, kde posloucháte
Honza Laibl