...
📅 Vypsali jsme pro vás

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak se naučit správně pokládat zákazníkovi otázky

Jak se naučit správně pokládat zákazníkovi otázky

Je to vůbec možné? Musím mít talent? Jak to dělají úspěšní obchodníci? Tyto otázky od Vás dostávám často.
Je to vůbec možné? Musím mít talent? Jak to dělají úspěšní obchodníci? Tyto otázky od Vás dostávám často.

Když jsem začínal, přemýšlel jsem nad tím také. Sledoval jsem své kolegy a říkal si to, co většina z Vás – jak to dělají, že dokážou vymyslet pro zákazníka super otázky, nebo tak dobře reagovat.

Prostě makat

Když si myslíte, že to nedáte, tak udělejte tohle. Dejte tomu čas a makejte. Na úkor svého volného času, koníčků. Věřte, že to stojí za to. Zavřete se do klidu, přemýšlejte a pište si jednu otázku za druhou, kterou byste pro to, co prodáváte, mohli použít. To jsem udělal i já. Celý den a noc jsem nedělal nic jiného – psal jednu otázku za druhou. A najednou se to stalo. Ty správné otázky se mi začaly tvořit samy.

Musím mít talent?

Talent je dobrý, ale k tomu, abyste se stali dobrým obchodníkem, ho mít rozhodně nemusíte. Viděl jsem spoustu obchodníků, kteří jsou dnes velcí profesionálové, ale také vím, že jejich začátky o talentu nebyly. Všechno je tedy o tvrdé práci. Když na sobě budete makat, trénovat otázky, ale i odpovědi pro zákazníka, dokážete na svých obchodních schůzkách i skvěle improvizovat.

Ale pozor: Nespoléhejte na to, že vám budou vždycky otázky i odpovědi samy naskakovat a vždy se dopředu dobře připravte. To znamená, vždy mějte v záloze pro zákazníka správné otázky. Udělejte si prodejní manuál.

Když dáte své přípravě čas, budete nadšení ze svých výsledků. Z toho jaké přesně mířené otázky dokážete pokládat. Obchod se pak pro vás stane zábavnou hrou, kde vyhrávají obě strany.

Úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Příležitost k získávání nových zákazníků by si neměl nikdo nechat ujít, nicméně ti co nemají live chat na webu, tak ...
Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...
Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6095 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.