...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak na schůzky během dovolených

Jak na schůzky během dovolených

„Prosím vás, jsem před dovolenou. Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“ Jak reagovat?
„Prosím vás, jsem před dovolenou. Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“ Jak reagovat?

Myslím, že jsme všichni v poslední době slýchali „Prosím vás, jsem před dovolenou. / Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. / Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“

Letní prázdniny pomalu a jistě končí. To znamená jediné. Začíná to nejsilnější obchodnické období. Teď se budeme vracet k těm zákazníkům, kteří se nám vrátili z dovolené, které máme připravené, že jim budeme volat. 

Když se potkávám s obchodníky na call party nebo workshopech a trénujeme tyhle hovory, tak se hodně často objevuje vzorec ve stylu:

„Pane zákazníku, dobrý den! Tady je Jakub. My jsme spolu mluvili přibližně před měsícem. Pamatujete si na mě?“

nebo ještě lépe:

„Pane zákazníku, tady Jakub. Dobrý den! Tak už jste se vrátil z dovolené, jaké to bylo?“

Za mě

  1. Volá mi cizí číslo
  2. Mluvím s cizím člověkem
  3. Ptá se mě, jak jsem se měl na dovolené
  4. Jestli si na něj pamatuju

Zkrátka je to celé divné a kam to směřuje, co po mně chce?

Co funguje a co můžete zkusit i vy, je zavolat a shrnout první hovor, který jste s tím zákazníkem dělali. 

„Pane Nováku, dobrý den. My jsme spolu mluvili před měsícem, tady je Jakub ze společnosti XY. Chtěli jsme se potkat, vám to dávalo smysl. Potkat jste se chtěl, jenom jste odjel na dovolenou. Doufám, že jste si to užil. Tak volám teď, abychom si domluvili termín. Koukám, že kolem vás pojedu ve středu a ve čtvrtek. Jak jste na tom?“

Je to jediná otázka, obchodní otázka, která není společenská, nechodí kolem horké kaše a která by měla v hovoru zaznít. Pokud se zákazník bude chtít na něco doptat nebo si vás nebude pamatovat, tak se zeptá. Jste v mnohem lepší pozici, že odpovídáte na to, na co zákazník chce. Ne, že předpokládáte, že si vás nepamatuje a tak dál. 

Závěrem. Zkuste jít rovnou k věci.  Shrňte to, o čem jste se bavili v tom prvním hovoru. Řekněte, že to zákazníkovi dávalo smysl. Oznamte mu, že se chtěl sejít a už jenom vybíráte termín.

Hodně úspěšných hovorů

Jakub Zamazal 

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...
Často se v call centrech setkávám s takovým nešvarem, kdy se operátoři i obchodníci staví do pozice odpovídatele místo toho, ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.