...
⭐ NOVINKA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak dosáhnout shody v boardu? Cesta k efektivnímu řízení

Jak dosáhnout shody v boardu? Cesta k efektivnímu řízení

V novém rozhovoru se Petr Bernadič ptá specialisty na strategické vedení – Libora Zinkaizla. Rozhovor formou videa najdete na konci článku.

Nastavení očekávání 

Není to nic nestandardního ani překvapivého. Téma, které hýbe mnoha firmami a to, jak sladit očekávání s lidmi v boardu. Nutně se nejedná o to, že každý z jednotlivých manažerů je sólista a na nic jiného než na výsledky svého týmu nehledí. Může jít o zcela prostší problém a to, že každý chápe vizi firmy jinak a někteří z nich mohou mít nastavené i zcela protichůdné KPIs

Řešením je board meeting, a ne jen tak ledajaký. Doporučujeme minimálně půldenní, případně i celodenní workshop lidí z boardu, kdy si jednotlivě sladíte očekávání mezi CEO a jednotlivými členy boardu – a to nejen ty pracovní, ale i lidské. Určete jasně, co je konkrétní pracovní náplní každé role, co se od jeho role očekává, za co je odpovědný a jaký je požadovaný výstup jeho práce. Proberte cíle, požadavky a nastavte jasně měřitelná KPI, která jsou navázaná na roční obchodní cíle

Ve zkratce by mělo zaznít i to, jak to celé funguje. Majitelé dávají směr vývoje CEO, kam firmu směřovat. Na základě toho CEO společně s boardem vytvářejí vizi rozvoje firmy, kde CSO zpracuje obchodní plán, CFO finanční plán a společně zpracují strategii dosažení obchodních cílů, které se předávají na manažery/ředitele jednotlivých oddělení. Ti pak vypracovávají své strategie, jak cílů dosáhnout. Všechno do sebe musí zapadat a každá část by měla jasně zapadat do té druhé a naopak – jako jednotlivé dílky puzzlí. 

Komunikace mezi odděleními 

Představte si situaci: Jste firma, která prodává fotovoltaiky. V současné době se vám skvěle daří a obchodníci uzavírají jeden deal za druhým. Má to jeden háček. Vázne komunikace s dalšími odděleními jako je provozní oddělení, montážní nebo výrobní. Důsledkem toho je, že obchodníci slibují zákazníkům nereálné termíny dodání a problém je na světě. Firma neplní obchodní cíle natož finanční plán.

Mohlo se problému předejít? To, že máte nastavené jasné cíle, ještě neznamená, že na vše ostatní můžete zapomenout a hrát si jen na svém písečku. Komunikace mezi jednotlivými odděleními v rámci firmy je naprosto klíčová. Zde se můžeme vrátit k bodu jedna, kde v nastavených očekávání by měly být nastavena pravidla toku informací mezi odděleními. 

  • Jak budou jednotlivé oddělení mezi sebou komunikovat? 
  • Kdo a jaké pravomoce má? 
  • Kde a jak se budou týmy navzájem informovat o projektech, vývoji, jednotlivých aktivit atd? 

Pokud komunikace “drhne” mezi jednotlivými odděleními dlouhodobě, doporučujeme schůzku s jejich konkrétními manažery. Není třeba do řešení zatahovat celý board. Na meetingu by měla proběhnout komunikace s prvky mediace a předání výstupů jednotlivých týmů. Manažeři by si měli předat informace o fungování jejich týmů a vzájemně se dohodnout na konkrétním plánu, jak budou spolupracovat. V plánu by neměly chybět pravidelné strategické meetingy, kde se budou informovat o vývoji projektů apod. 

Potřebujete pomoct se strategickým vedením vaší firmy, potřebujete si sladit očekávání s boardem i vy? Nebo jen chcete odborný pohled na již nastavenou strategii? Náš specialista Libor Zinkaizl je připraven pomoci. 

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické řízení, rozvoj leadershipu a time management

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Proč mít jednotný styl ve firmě  Představte si situaci, kdy jako klient jdete do firmy na jednání. Ve dveřích potkáte ...
OSVČ, nebo s. r. o.? Živnostenské podnikání přináší několik nesporných výhod. Vyřízení živnosti je rychlé a levné, jednodušší situaci máte ...
Společná vize  Vize, mise, hodnoty jsou často omílanými tématy napříč všemi společnostmi. Kolik z nich je však jasně komunikují zaměstnancům ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6648 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.