...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak budovat značku, aby vám zvyšovala prodeje

Jak budovat značku, aby vám zvyšovala prodeje

Jak budovat značku tak, aby vám zvyšovala prodeje a dostali jste se do povědomí vašich zákazníků? Získejte tipy na konkrétní kroky.
Jak budovat značku tak, aby vám zvyšovala prodeje a dostali jste se do povědomí vašich zákazníků? Získejte tipy na konkrétní kroky.

​​Pamatujete si na ty situace, kdy jsme jako děti chtěli jedině ty “značkové” boty? Marně jsme rodičům vysvětlovali, že jsou kvalitnější… A asi to ani nebyl ten hlavní důvod té obrovské touhy. Chtěli jsme mít ty 3 pruhy. A víte co? Ono to platí stále. Zjistěte, jak budovat značku, abyste měli vyšší prodeje.

Ten největší důvod, proč jsme chtěli “značkové” boty byly ty pruhy, nebo ta fajfka… Zkrátka ten pocit, že máme něco pořádného. Něco, co za to stojí. Zkrátka něco, co má takové jméno, díky kterému se budeme cítit dobře, budeme mít styl a budeme “někam patřit”.

A ruku na srdce, ten pocit známe všichni dodnes. Boty, brýle, telefon, auto… Možná už nepotřebujeme ukazovat ostatním tu velkou fajfku na hrudi. Vybrali jsme si do života ty své značky a víme, proč je nakupujeme.

Je to fér? Nebo jsme všichni obětí reklamní manipulace?

Když si jednou pro vždy zakážeme říkat mýtus, že dobrý produkt se prodá sám, tak nám opravdu nezbyde, než jít prodávat. A tady máme v podstatě 3 možnosti.

  1. Vytrénovat velmi dobré obchodníky, kteří umí prodávat produkt, který zákazník nezná a sám nevyhledává.
  2. Vybudovat velmi silnou značku, kterou zákazník bude vyhledávat a místo skvělých obchodníků nám postačí “obyčejní” prodavači, nebo dokonce výdejní místo. 
  3. Takový ten zlatý hybridní model, kdy tvoříme značku, díky které se obchodníkům lépe prodává u zákazníků, kteří už ji znají.

Tvorba značky neznamená jen vytvoření globálního povědomí. Znamená to stabilní komunikaci vize a faktů ke správné cílové skupině podepsanou výrobcem (tohle dělám, takhle to myslím a to je mé jméno).

Jaké jsou první kroky, které při tvorbě značky udělat? 

Nezapomínejte, že ji tvoříte primárně pro zákazníky, a proto myslete na ně. Na startu nemusí být vždy obsáhlá strategie opřená o analýzy a měření veřejného mínění za stovky tisíc korun. 

Začněte třeba tím, že se zamyslíte, po čem váš zákazník touží, co k životu potřebuje a čeho se bojí. Vaše značka by měla být jeho kamarád. Když uděláte tuto hodnotovou propozici (VPC) skutečně poctivě, máte parádní stavební kámen na další kroky, které podniknout a o co je opřít. Vznikne vám tak velký, ale přitom logický pavouk aktivit. Dobrá zpráva je, že jsou na trhu společnosti, které vám pomohou toho pavouka, který prodává vytvořit.

Věřte, že když dáte vašim zákazníkům možnost se s vámi ztotožnit, tak tím usnadníte práci obchodníkům, zvýšíte prodeje u správné cílové skupiny a kdo ví, třeba vytvoříte tak pěkný příběh značky, že i o ní budou jednou děti prosit své rodiče.

Tvorba značky není nic víc, než poctivé plnění sady úkolů opřené o dva stavební kameny. Tonalitu komunikace a rozklíčování těch správných cílových skupin. 

Dejte si ale pozor na jednu důležitou věc. Aby vaše značka/reklama nepřerostla váš produkt. Pamatujete si slavnou televizní reklamu z prostředí čínské restaurace “…Bóbika” Tak schválně zkuste bez googlování zapřemýšlet, jaké značce patřila. Tady se to už totiž v čase lehce minulo účinkem. Zato vánoční reklama s tatínkem v lese a holčičkou, která říká: “ne já nemusím, já už ho vidím…” Ta touhu po krásných Vánocích a společně stráveném čase u svých zákazníků evokuje dodnes.

Rád se na toto téma potkám a pomůžu vám váš příběh vyprávět tomu správnému platícímu publiku.

František Školník

Autor článku

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.