...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Co ve skutečnosti znamená “nemám čas”

Co ve skutečnosti znamená “nemám čas”

Dost často slýcháváme nebo dokonce sami říkáme, že “nemáme čas”. A není vůbec od věci se podívat na to, co to vlastně znamená.
Dost často slýcháváme nebo dokonce sami říkáme, že “nemáme čas”. A není vůbec od věci se podívat na to, co to vlastně znamená.

Když vám řeknu: “Pojďte se se mnou zítra dívat do bílé zdi, budeme jenom tak čučet, nic nebudeme dělat,” co mi na to asi tak odpovíte…?” Pochopitelně, že nemáte čas.

A když vám řeknu: “Zítra se mnou můžete jít pod balkón, frajer tam bude vyhazovat pětitisícovky, co pochytáme, je naše…?” Tak na to, velmi pravděpodobně, čas mít budete.

Co se změnilo? Změnil se čas? Ne. Čas je stále stejný.

Změnil se obsah času, to znamená důležitost.

Takže pokud nám někdo říká “nemám čas”, tak nám vlastně říká: “To, co ty po mně chceš, není pro mě důležité, nedávám tomu žádnou váhu.”

A stejně to funguje i u nás samých. “Nemám čas, nestihl jsem to…” Jestliže jsem něco nestihl, tak to pro mě nebylo tak důležité. Protože kdyby bylo, tak jsem to stihnul.

Zkuste si na tento důvod vzpomenout při vašem příštím jednání se zákazníkem. Pokud vám řekne, že nemá čas, nedává tomu (zatím) dostatečnou prioritu.

A mým úkolem nyní je zákazníkovi z toho tu prioritu udělat. Zvlášť v případě, že vím, že by tam z jeho strany měla být.

Pokud tedy klient nemá čas, nehledejte, kdy ho mít bude. Hledejte důvod, proč si ho má udělat.

Přeji úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Víte, že léto nemusí být nejslabším obchodním obdobím v roce? Víte, jak se argumentačně připravit na to, proč by měl ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?
Zbavte se strachu při komunikaci se zákazníkem. Vyvarujte se větě "Já vám nechci nic prodávat" a buďte ke klientům upřímní.

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.