...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Chcete plnit plány včas? Dokonalost neexistuje.

Chcete plnit plány včas? Dokonalost neexistuje.

Jak plnit plány včas a dodržovat termíny z pohledu ředitelů a majitelů firem. Zaveďte 5 jednoduchých kroků a budete cíle plnit v termínu.
Jak plnit plány včas a dodržovat termíny z pohledu ředitelů a majitelů firem. Zaveďte 5 jednoduchých kroků a budete cíle plnit v termínu.

Majitelé firem jsou často zahlcení velkým počtem úkolů a informací, že často dochází k roztříštění jejich pozornosti a nedodržování termínů. Toto je velmi častý problém, se kterým se setkávám při mentoringu majitelů. Sám jsem se s tím potýkal ve svých firmách a třeba pro sebe najdete inspiraci v tom, jak jsme to vyřešili.

Když se majitelé firem zabývají rozvojem firmy, naplánují si strategicky důležité kroky, určí termín, ale realita už tomu neodpovídá. Například firma získala licenci na prodej softwaru v ČR a naplánovali si uvedení na trh za 3 měsíce od jejího získání. Tři měsíce uplynuly a firma byla teprve v půlce příprav na jeho prodej. Se zpětným ohlédnutím na proběhlé přípravy prodeje jsme zjistili několik příčin. Po zavedení 5 doporučení se nám plán povedlo splnit v termínu. Bez zbytečného prodlužování a ztrátou času nad ničím nebo čekáním na někoho v týmu. Víte, jak to občas bývá. Karel čeká na Petra a Petr čeká na Karla. 

Častou chybou je vytvoření příliš detailního plánu. Lepší variantou je vytvoření 3 až 5 klíčových milníků, které jsou zásadní ve vašem plánu a díky jejich naplnění se postupně přibližovat k cíli. Kromě milníků si plán rozdělte i na jednotlivé měsíce. Snadno tak budete moci plán průběžně vyhodnocovat a bude jednodušší jej řídit. 

Naplánujte si pouze činnosti, na které zvládnete dohlédnout a dejte jim přesný termín. Doporučuji vám na nich pracovat systémem vodopádu, kde postupně procházíte fázemi plánu a u kterého je daný minimální prostor na změny v průběhu realizace. Ke každému úkolu navíc přidejte i časovou náročnost pro lepší rozfázování. 

Posledním bodem, který vám pomůže je nastavení pravidelného časového bloku. Na každý den si v diáři vyhraďte prostor na strategické činnosti, a to na měsíc dopředu a dodržujte ho. Těmito 5 jednoduchými kroky zvládnete s jistotou a lehkostí plnit plány a dodržovat termíny. 

Myslete ale na jedno. Dokonalost neexistuje. Dělejte vše na 80 %, a i tak to bude 100%. 

Pokud vám to přijde ve vašem případě nereálné nebo nevíte, jak na to, můžeme to společně prokonzultovat.

Ať se vám daří plnit vaše očekávání

Libor Zinkaizl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické řízení, rozvoj leadershipu a time management

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Příležitost k získávání nových zákazníků by si neměl nikdo nechat ujít, nicméně ti co nemají live chat na webu, tak ...
Největší provozovatel kontaktních center se na nás obrátil, když se jim dlouhodobě nedařilo zvyšovat prodejní cíle ze strany Vodafonu a ...
Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.