...
⭐ NOVINKA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–18.00
Budoucnost HR. Jak se změní náborový proces? 

Budoucnost HR. Jak se změní náborový proces? 

S vyvíjející se umělou inteligencí, možnostmi, které přinese, se téměř jistě změní pracovní trh. Firmy by měly být připraveny na to, že počet kandidátů na pozici rapidně vzroste a to i kvůli tomu, že lidé budou na některých pozicích nahrazeny právě zmíněnou umělou inteligencí. Lidí bude potřeba na více strategičtějších pozicích a zájem o takovéto pozice se zvýší. 
S vyvíjející se umělou inteligencí, možnostmi, které přinese, se téměř jistě změní pracovní trh. Firmy by měly být připraveny na to, že počet kandidátů na pozici rapidně vzroste a to i kvůli tomu, že lidé budou na některých pozicích nahrazeny právě zmíněnou umělou inteligencí. Lidí bude potřeba na více strategičtějších pozicích a zájem o takovéto pozice se zvýší. 

Jak tedy nastavit náborový proces tak, aby efektivně fungoval, i když se zvýší počet kandidátů? Jak využívat nových technologií při náboru a jak celý proces zefektivnit? Přečtěte si článek s HR specialistkou Renátou Miltovou, kde se dozvíte konkrétní příklady. Dole najdete rozhovor formou videa.

Jak se připravit na změnu? 

Už teď víme, že kandidátů na nové pozice bude zcela jistě více, než tomu bylo doposud. Proto je třeba se řádně připravit a podrobit náborový proces analýze. Zaměřte se na dílčí aktivity, které jdou v procesu automatizovat. Představa toho, že obepisujete všechny kandidáty po jednom a ptáte se na ty samé otázky je unavující a hlavně neefektivní. Vytvořte si jasný systém hodnocení kandidátů, podle kterého budete rozhodovat, co je pro vás klíčové. 

Vyvarujete se díky tomu hodnocení na základě pocitů nebo aktuální nálady. Doporučuji si společně s vedoucím dané pozice definovat jaké dovednosti, znalosti, zkušenosti a další okolnosti jsou pro vás u dané pozice klíčové. U každé položky si pak zvažte jakou má pro vás daná věc váhu a přiřaďte jí bodovou hodnotu. 

Například na pozici obchodníka budu hodnotit: 

  • schopnost reagovat na námitky: hodnotím 1-5
  • ambice: hodnotím 1-3
  • dovednost uzavírání schůzky: hodnotím 1- 5

Co lze automatizovat? 

Cestou umělé inteligence můžete automatizovat procesy, které jste doposud dělali manuálně. Vytvořte si chatboty na kariérních stránkách, kde budou uchazeči odpovídat na otázky v rámci pozice, o kterou se ucházejí, dopřejte jim také, aby se chatbotů mohli zeptat na otázky, které je o pozici zajímají a kde mohou uchazeči rovnou vložit i životopis. 

Tím ušetříte čas psaním e-mailů a vy se tak můžete plně soustředit na výběr toho správného kandidáta. 

S chatboty jdou ruku v ruce i voiceboti, které můžete využít k domluvení schůzky s dotyčným kandidátem. Zde však POZOR – doporučujeme dát jasně vědět, že si kandidát volá s robotem. Komunikaci můžete udělat zábavnou a hravou a tím zvýšit případný zájem daného kandidáta. Budete totiž působit inovativně a pokrokově, což většina lidí oceňuje. 

S touto automatizací ušetříte čas, snížíte náklady, s kandidáty budete rychle komunikovat a tím zabráníte tomu, že by si v mezičase našli už jinou práci. 

CRM v HR 

Mnoho firem CRM (Customer Relationship Management) systém má, ale nepracují s ním komplexně a s přesahem. Dá se totiž krásně využít i v náborovém procesu. Tím žádný z kandidátů nezapadne a vy se tak můžete ujistit, že jste všem dali vědět a to i v případě pokud se nezadařilo. Každý z kandidátů si zaslouží odezvu a případnou zpětnou vazbu, proč to tentokrát nevyšlo. Může to vyjít příště a když bude odcházet s pozitivní zkušeností, je to bod pro vás.

Nové cesty v HR 

Nebojte se využít umělé inteligence i pro sestavení osnovy vašeho inzerátu nebo na inzerát samotný. Může se stát, že pokud nějaký inzerát píšete už tento týden po desáté, zapomenete na nějakou stěžejní informaci nebo už prostě jen nejste dost kreativní. Proto nechte checklist a osnovu na umělé inteligenci a ujistěte se, že na nic nezapomenete. Tak často skloňovaný Chat GPT můžete využít i k “brainstormingu” nových a netradičních způsobů náboru. Zkrátka a jasně – využívejte nové technologie jako vaši podporu a ušetřete si práci a tím i váš čas. Zadejte ji rutinní práci a zbyde vám více času na strategii. Dejte si pozor na zadání, které vkládáte. Tady platí, čím lepší zadání, tím lepší výstup.

Přesah do jiných oborů 

Pokud přemýšlíte o využití zmíněných chatbotů, voicebotů a dalších technologií v náborovém procesu, myslete komplexně na celou firmu. Chatboty s voiceboty se dají přece využít i jinde než v náboru. Můžete s nimi zefektivnit zákaznickou péči, obchodní proces a další… 

Udělejte si audit vaší náborové strategie, zjistěte co a jak můžete zautomatizovat u vás ve firmě a zažádejte si o konzultaci s naší HR specialistkou Renátou Miltovou. Její zkušenosti i s těmito novodobými technologiemi vám pomohou držet krok v rychle se měnícím HR oboru. 

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na nábor lidí a zefektivnění HR procesu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Chybné chápání  Téma firemní kultury je často podhodnocené nebo minimálně chybně chápané. V praxi se setkáváme s názory, kdy si ...
Jak poznat vyhoření?  V poslední době se stal syndrom vyhoření (také známé pod anglickým pojmem burnout syndrome) častým tématem ve ...
Nábor nových lidí je jeden z nejdražších procesů každé firmy. Jak tedy sehnat takové lidi do firmy, aby se celý ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6648 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.