...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Akcelerujte obchod a zvyšte obraty

Akcelerujte obchod a zvyšte obraty

Nedaří se vám akcelerace obchodu, zvýšení obratu nebo zisku firmy či růst tržního podílu? Mně a firmám, se kterými spolupracuji, se osvědčili 3 strategie.
Nedaří se vám akcelerace obchodu, zvýšení obratu nebo zisku firmy či růst tržního podílu? Mně a firmám, se kterými spolupracuji, se osvědčili 3 strategie.

Nedaří se nám zvednout obraty nebo stagnujeme již 3 roky. Toto jsou velmi aktuální témata, se kterými za mnou přicházejí majitelé firem nebo management. Co změnit, aby nám opět rostl obrat a zvyšoval se zisk, nebo rostl náš tržní podíl? Na to není jednoduchá odpověď. Velmi se mi a firmám, se kterými pracujeme na zvyšování jejich obratu a zisku, osvědčily 3 strategie.

První z nich je akcelerace obchodní činnosti. Toho docílíte zvýšením aktivity obchodníků pro nové akvizice a zkontaktováním stávajících zákazníků, kteří od vás odebírají, s doplněním portfolia vašich produktů a služeb. Sedněte si na kávu (ať už online nebo offline) s partnerskými firmami a pobavte se o konkrétní pomoci a vzájemném předání doporučení na nové klienty. Podívejte, jak jsme zvýšili hodnotu obchodů u firmy Iframix.

Aby to fungovalo, musíte se inspirovat v nových obchodních přístupech a pravidelně je trénovat. Obchod není náhoda nebo štěstí. Proto se musí jednat o  promyšlenou a opakovanou činnost. Doporučuji udělat si akční plán na každý stav obchodního trychtýře. Například co budete řešit s klienty, kteří se rozmýšlejí a co s těmi, se kterými jsme se ještě neviděli. To řešíme s firmami v rámci dlouhodobých spoluprací, kde získají strategii a plán kroků k dosažení definovaných cílů.

Druhou strategií pro zvýšení obratu je řízení nákladů a jejich pravidelné snižování. Vytvořte si rozpočet s rozpadem na každé oddělení a každého zaměstnance (nezapomínejte ani na sebe jako na majitele) a dejte všem za jeho dodržování odpovědnost. Každý rok můžete snižovat náklady o 10 – 15 %. Náklady jsou jako nehty. Je potřeba je neustále zkracovat. Například přestaňte tisknout a přejděte na bezpapírovou kancelář, automatizujte některé aktivity nebo je outsourcujte, kde to dává časově i finančně smysl. U velkých výdajů jako je nákup nových služebních vozidel nebo remodeling prodejny se snažte plánovat na rok dopředu a tvořte si na to rezervu. Přečtěte si, jak jsme zvýšili zisk o 15 % u firmy BezPlýtvání.cz.

Poslední osvědčenou strategii je neustálé zvyšování kvality svých produktů a služeb. Myslete na to, že neprodáváte produkt nebo službu, ale řešení. Pravidelně se ptejte a zjišťujte od svých zákazníků, co by jim pomohlo zjednodušit jejich práci tak, aby mohli zůstat zaměření na to, co opravdu firmě přináší zisk a zvyšuje obrat. Snažte se upravit ovládání vašeho produktu, aby bylo co nejjednodušší a nenuťte zákazníka přemýšlet. Má svých starostí dost. Stále se snažte objevovat nové trendy a možná v nich naleznete novou příležitost. Přečtěte si, jak jsme pomohli firmě Quitec uvést novou aplikaci a ztrojnásobit počet platících zákazníků.

Pokud se zaměříte na akceleraci obchodu, budete efektivněji řídit své náklady, zvýšíte kvalitu a přínos svých produktů, tak se to projeví i na výši vašeho obratu. 

Ať se vám daří nastartovat růst vaší firmy

Libor Zinkaizl

Autor článku

Specialista na strategické řízení (founder Česká Podnikatelská Aliance & IMCO)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.