...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
5 klíčových faktorů, bez kterých vám nebude šlapat firma

5 klíčových faktorů, bez kterých vám nebude šlapat firma

Jak vybudovat spokojený tým, který bude táhnout za jeden provaz? Jak zajistit co nejmenší fluktuaci lidí a jak komunikovat společnou vizi, která bude vzbuzovat proaktivitu všech členů týmu? Nastavení vize, hodnot, pravidla hry a mnohem více se dočtete v tomto článku.
Jak vybudovat spokojený tým, který bude táhnout za jeden provaz? Jak zajistit co nejmenší fluktuaci lidí a jak komunikovat společnou vizi, která bude vzbuzovat proaktivitu všech členů týmu? Nastavení vize, hodnot, pravidla hry a mnohem více se dočtete v tomto článku.

Společná vize 

Vize, mise, hodnoty jsou často omílanými tématy napříč všemi společnostmi. Kolik z nich je však jasně komunikují zaměstnancům a ujišťují se, že jsou všichni na stejné lodi? 

Společná vize určuje to, co chcete jako firma vytvořit a kam směřujete. Zde je základním stavebním kamenem víra v produkt a služby firmy. Pokud vaši zaměstnanci nevěří v to, co prodávají, pak to bude asi jen těžko fungovat.

V průběhu onboarding procesu zajistěte to, že se s novým kolegou bude vize komunikovat a stejně tak i hodnoty vaší firmy. V případě, že nemáte vytvořené a sepsané vaše Business DNA, stáhněte si zdarma šablonu pro jeho vytvoření.

Pravidla hry

Pokud hrajete Člověče nezlob se a váš protihráč odmítá házet kostkou a posouvat se po hracím poli, pak jen stěží budete hrát. To samé platí i v byznyse. Nastolte tedy jasná pravidla hry.

Doporučujeme si sepsat tzv. JD (job description), které se liší od toho, co máte napsané ve smlouvě. Tento popis bude totiž konkrétně zahrnovat jednotlivé aktivity, očekávání a bude sloužit jako mentální dohoda toho, jak bude práce vykonávána. 

Směr určuje firma 

Nastavení jednotlivých milníků, OKR, KPI a jiných dílčích cílů musí vždy definovat firma. V mnoha firmách chodí OKR od obchodníků, což je principiálně špatně. Směr totiž určuje firma a s tím musí zadat i jasné cíle. Komunikace s obchodníky nad těmito cíli je samozřejmá a žádoucí, nicméně výsledný pokyn musí přijít shora. 

Obchodní know how

Kvalitně zpracované obchodní know how je alfa a omega každého byznysu a zaručeně určuje i spokojenost vašich zaměstnanců. Do obchodního know how se počítá VPC, cesty zákazníka, námitkovníky, manuály prodeje a spoustu dalších. Cílem by mělo být toto know how neustále vylepšovat, pravidelně trénovat a školit podle něj nově příchozí zaměstnance. Kvalitně zpracovaným know how zaručíte to, že všichni budou znát procesy firmy a nebudou tak zbytečně tápat. 

K vytvoření či inovování vašeho obchodního know how využijte detailně zpracovaný Manuál obchodního procesu v B2B, kde najdete příklady, vzory, fráze, postupy,… zkrátka vše pro co nejjednodušší zpracování a aplikování do vašeho byznysu.

CRM na míru 

Pokud jako firma nemáte kvalitní, na míru přizpůsobený systém CRM – změňte to co nejdříve. Tento systém může ušetřit spoustu zdrojů a to hlavně ty finanční. Přehled, který díky systému získáte, je k nezaplacení a v dnešní digitální době máte takových možností, že vás systém nemusí vyjít nijak draho a bude perfektně sloužit k efektivnějším procesům vaší firmy a přehled nad průchodem jednotlivých zakázek.  

S čím větším počtem firem spolupracujeme, tak vidíme, co všechno dokážou jen zmíněné body výše dokázat a jak se to propisuje do atmosféry ve firmě i dosahování byznysových cílů. Pokud chcete i vy své firmě zajistit dlouhodobý růst, chcete mít proaktivní tým, který s vámi chce posouvat byznys a plnit vaše byznysové cíle, rádi se staneme i vaším partnerem pro růst výsledků a rozvoj firmy. Není nic jednodušší, než si s námi domluvit nezávaznou schůzku, kde probereme vaši situaci a jaké jsou možnosti pro váš růst.

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické řízení firem, obchodní strategie a zvyšování prodejů (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.