Stává se vám, že zákazníci odsouvají schůzky? Svá rozhodnutí? Domluvené úkoly? Nevěšte hlavu. Přestaňte řešit, kdy bude další schůzka, ale proč by vás měl zákazník potřebovat. ​

Není čas už poslat volání do kytek a nechat všechno na onlinu? 

Přijde mi to jako krásná představa. Založím si business třeba kosmetický salon nebo výrobní podnik, nastavím si pár kampaní a všechen můj odbyt zajistí Facebook. 

Podle mě ještě není čas poslat volání do kytek. Naopak si myslím, že je čas na něj přitlačit. Umět oslovit zákazníky, kteří v onlinu nenakoupí. A tady právě využít offline volání. 

Přijde mi fajn nastavit konverze tak, že pokud jsme zákazníka v onlinu nepřesvědčili, nic si u nás nekoupil, tak by nám měl dát šanci se představit. Ať nám dá zákazník na sebe kontakt a můžeme se pobavit o tom osobně nebo po telefonu. 

Je dobré mít nastavené kampaně tak, aby i když zákazník nenakoupí, tak abych měl druhou šanci na něj zacílit. Vzal si od něj kontaktní údaje a mohl ho oslovit jiným způsobem, jinou formou, kde bude hrát roli lidský faktor. 

“Šmejdi” do obchodu nepatří.

“Všechny tyhle šmejdy, kteří prodávají po telefonu bych zahrnul do příkopu.” To se objevilo pod jedním Kubovým příspěvkem. Ten má na to svůj názor. 

Já bych určitě nebyl tak militantní. Nikoho bych nezahrnoval do příkopu. Ale určitě souhlasím s názorem, že šmejdi a nekalé obchodní praktiky na trh vůbec nepatří. 

Důležité je definovat, kdo jsou šmejdi. Každý si pod tím představí někoho jiného. 

Když se s někým bavím o prodeji po telefonu, tak si každý představí ty narvané call centra, kde se prodávají rákosové ponožky nebo nevýhodné balíčky pro seniory. Myslím, že v České republice máme takových call center hodně málo. Neznám nikoho, kdo by si kupoval rákosové ponožky po telefonu. Trh se hodně zkultivoval. 🙂

Abych uvedl na pravou míru, jak to je s prodejem, o kterém se bavíme. Jedná se o prodej pro drobné živnostníky, pro obchodní zástupce výrobních firem nebo třeba designových společností. 

Souhlasím tedy s tím, že šmejdy a nekalé praktiky bych z trhu eliminoval a myslím si, že existuje i neviditelná ruka trhu v podobě nabídky a poptávky. 

Kde vzít kontakty?

Po workshopu za mnou chodí hodně lidí a říkají “Hele to je super, teď už umím volat, ale kde já vezmu ty kontakty?”

Není snazší odpověď než ať se dívají kolem sebe. Je důležité podívat se na lidi, kteří přímo oslovují tu mojí firmu. Ať už se jedná o lidi, kteří volají kvůli nějaké informaci, jestli mám zákaznickou linku, jestli mám i jiný kontakt než je třeba web, e-mail a telefon. Na těchto lidech bych to primárně postavil. 

Pokud tedy nemám databázi a nemám možnost si ji vybudovat, tak bych zacílil prodejní hovory na lidi, kteří volají mně. Na ty, kteří po mě něco chtějí. 

Pro ty, kteří se mě přijdou na něco zeptat, bych měl mít připravený scénář na to, že je chci proměnit v platící zákazníky.

Přejeme hodně úspěšných obchodů a rádi se s vámi potkáme i osobně na nějaké naší akci. 

Ahoj 

Petr a Honza

PS: Chcete vědět dalších akcích a tipech? Přihlašte se k odběru novinek na blogu nebo si nás přidejte na facebookulinkedInuinstagramu nebo youtube.

Jakub Zamazal

Podnikatel a partner Školícího centra pro telefonování

Jakub sám vždycky telefonoval a teď ho baví pomáhat s telefonem i ostatním. Razí heslo, že teorie bez praxe je k ničemu. Vstupuje tedy do firem jako externí trenér, který vezme telefon do ruky, ukáže a pak i naučí obchodníky nebo operátory zvýšit úspěšnost a nastavit si správné myšlení.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články