...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Že nevytváříme žádné hodnoty?

Že nevytváříme žádné hodnoty?

Stalo se to snad každému z nás. Čas od času nám někdo vytkne, že tím, co děláme, nevytváříme žádnou hodnotu.
Stalo se to snad každému z nás. Čas od času nám někdo vytkne, že tím, co děláme, nevytváříme žádnou hodnotu.

Ujasněme si nejdříve, co to vlastně ta “hodnota” je. Odpověď bude překvapivě jednoduchá. Hodnotou je vše, co za ni my osobně považujeme.

Co je hodnota?

Když postavím dům, považuji to za vytvoření hodnoty. V tomhle případě hmatatelné.

Jak to bude u služeb? Tedy u věcí, na které si sáhnout nemůžu?

I ty mají hodnotu. Příkladem je, že se mi podaří vytvořit krásnou rodinu a místo, kde cítím pohodu. Vidíte v tom hodnotu? Ano, i já ji v tom vidím, přestože není hmatatelná.

To, co prodáváme, vždy řeší jednu z potřeb zákazníka. Z té dané potřeby plynou jisté užitky a ty budou ve výsledku především pocitové. Když máte dům, máte ho z nějakého důvodu – zabezpečení rodiny, domov. Na konci jsou tedy nehmatatelné pocity.

Nezapomeňte proto: Jakákoliv hodnota bude vždy postavená na pocitech.

Co tedy udělat, když mi někdo řekne, že nic nevytvářím?

Když se to stane, nabízí se otázka: Co je podle tebe hodnota? Co bych měl udělat, abys to, co dělám, vnímal jako hodnotu?

V odpovědi budou s největší pravděpodobností zmíněné materiální věci. Například “abys vytvořil hodnotu, postav dům.” Odpovězte další otázkou: Je pro tebe důležité, abys měl doma pohodu a klid? Má pro tebe hodnotu, že se doma nehádáte, že máte prima manželství? Jak jsi to udělal, že to tak je, čím jsi tuto hodnotu získal…? Souhlasíš tedy, že je možné vytvářet hodnotu i činnostmi, které nejsou hmatatelné nebo materiální?

Jaký z toho plyne závěr?

Ať už prodáváme produkty nebo služby, pokaždé vytváříme hodnotu. Třebaže k ní nepřispíváme zrovna tou všemi viditelnou materiální částí.

Přeji úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Pojďme si nalít čistého vína. Slovo motivace dokáže samo o sobě vzbudit mnoho emocí. Pro jedny má pozitivní význam, který ...
Konec roku se blíží a s ním i čas na zhodnocení plnění plánů. Když se nedaří, pro některé firmy je ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.