fbpx

S firmami se často bavíme o tom, jak udělat workshop, školení co nejefektivnější, aby se načerpané znalosti nebo tréninky z workshopu přetransformovaly do praxe. Pokud zazní nějaká zajímavá myšlenka, ať se to rovnou promítne do praktického světa a u zákazníků. Zkušenost firem někdy bývá ovšem opačná a do praxe se toho v historii moc nepřetavilo. Jak z workshopu dostat maximum?

V našich společnostech, kde pravidelně pořádáme vzdělávací akademie, máme naplánovaný jeden důležitý bod navazující na akce. A to je follow up, který navazuje po školení, po workshopu, po tréninku…Je to jedna z věcí, na které dáváme velké soustředění. Bývá to totiž na bedrech vedoucích, kteří jsou sice z workshopu nadšení, ale často to tím workshopem končí. A to je obrovská škoda!

Co je zásadní udělat po každé akci, přečtení knížky nebo poslechu podcastu je napsání alespoň 2 myšlenek, které si odnášíte a které vám dávají do praxe ten největší smysl. To je první krok. Ale mnohem důležitější je ten druhý. Okamžitě si dejte do kalendáře, kdy a jakým způsobem budete na daných myšlenkách pracovat. Nepředstavujte si to tak, že si jen znovu pročtete zápisky, uděláte si faby, vytvoříte si námitkovník nebo si lépe postavíte svůj kalendář. Bude to čas pro vás, kdy si projdete hlavní body a rozplánujte si kdy a jak je budete používat. 

Nikdy to není o jednorázové akci. Sám si na to vyhrazuji období. Například druhý kvartál a vydefinuji si, na jaké dvě věci (možná i tři) se budu soustředit. Věci, které chci vytunit, kterými jsem se někde inspiroval a budu si je hlídat. Z pozice vedoucího se na to ptejte na poradách, pokud jste obchodník, dávejte si na self meetingu feedback o tom, jak jste to použili, jak vám to pomohlo, co můžete ještě vyladit, případně čím dalším to můžete podpořit. Ale musí tam být soustředění na vaše vybrané téma, které jste si odnesli. 

Když půjdete na workshop, který bude postavený velmi dobře, kde si vyzkoušíte praktické příklady na váš byznys, kde to nebude jen prosezených pár hodin… a následně to překlopíte do praxe, tak uvidíte skvělý efekt na výsledek . Tato činnost často bývá v rukách vedoucích a manažerů, kteří musí zajistit follow up. Pokud se na akci po uskutečněném workshopu nebudete soustředit na konkrétní kroky, nebude to mít požadovaný efekt. Povede to k jedinému. Budete se točit v kruhu a pořád budete věčný student a nebude to mít ten kýžený výsledek. 

Příště než půjdete na nějakou akci, tak si rezervujte čas dopředu na to, kde si rozplánujete další kroky na následující období a zvýšíte tak svůj reálný dopad do praxe. 

Držím palce na všech vzdělávacích akcích

Petr

Školení obchodníků, account managerů, obchodních týmů a vedoucích

“Každý den pomáhám obchodníkům i firmám hledat nové cesty, jak prodávat produkty, služby a spolupráce, a jak vést a motivovat tým k výsledkům. Baví mě sledovat, jak se i úspěšný obchodník dokáže pozastavit a zdokonalit své dovednosti.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Získejte e-book Jak prodat i s vyšší cenou

Pokud nenabízíte ten nejlevnější produkt na trhu, tak právě pro Vás je připravený e-book, kde se dozvíte, jak si nastavit svou prodejní strategii.

Školící centrum jsme založili s vizí předávat letité zkušenosti dalším obchodníkům, protože sami víme, jak bývá naše profese často obtížná a plná zádrhelů. Zakládáme si vždy na férovém přístupu a učíme ho všechny stejně naladěné lidi. Při našich školeních vycházíme nejenom z reálné praxe, ale i z psychologie prodeje, kterou využíváme každý den u našich zákazníků.

Školící centrum Jana Laibla

Každý Prodává, s.r.o.
Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha 10

IČ: 28129156
Spisová značka:
C 184321 vedená u Městského soudu v Praze

©2022 - Všechna práva vyhrazena | Školící centrum Jana Laibla

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.