...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Využijte načerpané znalosti v praxi

Využijte načerpané znalosti v praxi

Vytěžte z workshopu, školení a kurzu maximum. Workshopem to teprve začíná. Získáte znalosti něco si vyzkoušíte, ale musíte to přetransformovat i do praxe.
Vytěžte z workshopu, školení a kurzu maximum. Workshopem to teprve začíná. Získáte znalosti něco si vyzkoušíte, ale musíte to přetransformovat i do praxe.

S firmami se často bavíme o tom, jak udělat workshop, školení co nejefektivnější, aby se načerpané znalosti nebo tréninky z workshopu přetransformovaly do praxe. Pokud zazní nějaká zajímavá myšlenka, ať se to rovnou promítne do praktického světa a u zákazníků. Zkušenost firem někdy bývá ovšem opačná a do praxe se toho v historii moc nepřetavilo. Jak z workshopu dostat maximum?

V našich společnostech, kde pravidelně pořádáme vzdělávací akademie, máme naplánovaný jeden důležitý bod navazující na akce. A to je follow up, který navazuje po školení, po workshopu, po tréninku… Je to jedna z věcí, na které dáváme velké soustředění. Bývá to totiž na bedrech vedoucích, kteří jsou sice z workshopu nadšení, ale často to tím workshopem končí. A to je obrovská škoda!

Co je zásadní udělat po každé akci, přečtení knížky nebo poslechu podcastu je napsání alespoň 2 myšlenek, které si odnášíte a které vám dávají do praxe ten největší smysl. To je první krok. Ale mnohem důležitější je ten druhý. Okamžitě si dejte do kalendáře, kdy a jakým způsobem budete na daných myšlenkách pracovat. Nepředstavujte si to tak, že si jen znovu pročtete zápisky, uděláte si FABy, vytvoříte si námitkovník nebo si lépe postavíte svůj kalendář. Bude to čas pro vás, kdy si projdete hlavní body a rozplánujte si kdy a jak je budete používat. 

Nikdy to není o jednorázové akci. Sám si na to vyhrazuji období. Například druhý kvartál a vydefinuji si, na jaké dvě věci (možná i tři) se budu soustředit. Věci, které chci vytunit, kterými jsem se někde inspiroval a budu si je hlídat. Z pozice vedoucího se na to ptejte na poradách, pokud jste obchodník, dávejte si na self meetingu feedback o tom, jak jste to použili, jak vám to pomohlo, co můžete ještě vyladit, případně čím dalším to můžete podpořit. Ale musí tam být soustředění na vaše vybrané téma, které jste si odnesli. 

Když půjdete na workshop, který bude postavený velmi dobře, kde si vyzkoušíte praktické příklady na váš byznys, kde to nebude jen prosezených pár hodin… a následně to překlopíte do praxe, tak uvidíte skvělý efekt na výsledek . Tato činnost často bývá v rukách vedoucích a manažerů, kteří musí zajistit follow up. Pokud se na akci po uskutečněném workshopu nebudete soustředit na konkrétní kroky, nebude to mít požadovaný efekt. Povede to k jedinému. Budete se točit v kruhu a pořád budete věčný student a nebude to mít ten kýžený výsledek. 

Příště než půjdete na nějakou akci, tak si rezervujte čas dopředu na to, kde si rozplánujete další kroky na následující období a zvýšíte tak svůj reálný dopad do praxe. V rámci dlouhodobých spoluprací s firmami průběžně vyhodnocujeme naše aktivity, abychom věděli, že se ubíráme správným směrem a přináší to výsledky. Dělejte to stejně.

Držím palce na všech vzdělávacích akcích

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

​​Pamatujete si na ty situace, kdy jsme jako děti chtěli jedině ty “značkové” boty? Marně jsme rodičům vysvětlovali, že jsou ...
Syndrom vyhoření je výsledkem dlouhotrvajícího stresu, ztráty smyslu života, trvalého přetížení, chaosu a neuspořádaných vztahů. V dnešní uspěchané době orientované ...
Založil jsem podnikatelský inkubátor, ve kterém jsem pomáhal nadšencům nejrůznějších byznys nápadů s jejich realizací a správným nasměrováním, aby byl ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.