...
Nejbližší workshop:
4 900 Kč
bez DPH

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Volá zpátky? Zvedni to

Volá zpátky? Zvedni to

Klient volá zpátky a obchodník to nezvedá. Takto lze snadno přijít o možnost domluvení schůzky. Zbavte se strachu z příchozí linky a jděte obchodu naproti.
Klient volá zpátky a obchodník to nezvedá. Takto lze snadno přijít o možnost domluvení schůzky. Zbavte se strachu z příchozí linky a jděte obchodu naproti.

Obchodníci narážejí na nejrůznější strachy v jejich profesi. Dnes bych se rád zaměřil na jeden spojený s akvizičním telefonováním. Občas narazím na situaci, kdy obchodník sedí v kanceláři a po jeho pravé ruce vyzvání telefon. Ale nic se nestane. Vyzvání dál, dokud to druhá strana nepoloží. To mě přivádí k otázce… Nepřišel takhle obchodník o možnost schůzky nebo obchodu? 

Setkávám se s obchodníky, kteří mají vyhrazený čas na volání. Ve volání zákazníkům jsou profíci. Mají napsaný hovor a vedli ho stokrát, možná i tisíckrát. Zkrátka ví, jak na to. Pak je potkám o hodinu později, po obědě, a vidím, jak jim zvoní telefon. Volá jim zákazník zpátky a ptám se: „Ty to nevezmeš?“ „Nene, vždycky volám zpátky, a teď na to ani nemám čas. Zavolám jim až zase budu mít další blok na volání.“ Takhle možná přišli o možnost domluvení si schůzky, kterou si chtěli domluvit ráno.

Osobně si myslím, že to je dost neefektivní. Představte si ten čas, který jste věnovali, abyste se zákazníkovi dovolali. Vyzvánělo to a on to nezvedal. Už mu voláte potřetí, počtvrté a nic. Teď nastává situace, kdy je zákazník nejspíš v klidu, má čas na vyřizování hovorů a volá zpátky. A není nic důležitějšího a snazšího než telefon vzít

Zákazník volá vám a vy nemusíte vynaložit téměř žádnou energii, abyste se k němu dostali. Nicméně obchodníci, se kterými občas pracuji a bavíme se o tom, říkají: „Já nevím, jak ten příchozí hovor vzít. Jsem radši, když jsem v pozici, kdy volám zákazníkovi já.“

Za mě je obrovsky účinné mít připravenou jednu, dvě věty, kterými začnu příchozí hovor. Nemusí to být nic složitého. Třeba ve stylu „Pane Nováku, dobrý den, díky moc, že voláte zpátky. Tady je Jakub Zamazal a já jsem vám volal, protože…“ a už můžu jednoduše navázat na hovor jako u původního akvizičního hovoru, na který jsem připravený. Ten, který měl jít ode mě. 

Jestli je to věc, kterou u sebe pozorujete, tak vám garantuji, že pokud se naučíte v blízké době vzít telefon hned. Pozor, teď nemyslím třeba v 6 odpoledne, ale v čase, kdy víte, že zákazník má čas, že skončil práci… Vezmete ho klidně se slovy: „Díky moc, že voláte zpátky…“ A jedna, možná dvě schůzky jsou na světě. To nezní špatně, viďte? Zkuste to a dejte mi vědět, jestli vám to funguje nebo se potkejme na workshopu či konzultaci, kde dostanete rovnou feedback a návrh na zlepšení. 

Hodně rozezvoněných telefonů

Jakub Zamazal

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Často se v call centrech setkávám s takovým nešvarem, kdy se operátoři i obchodníci staví do pozice odpovídatele místo toho, ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?
Voláte zákazníkovi po delší době? Využijte obchodní metodu. Retrospektiva vám pomůže zvýšit šanci pro uzavření obchodu a hovor bude příjemnější.

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.