...
📅 Vypsali jsme pro vás

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Vedení týmu: jak se z kolegy stát šéfem? 

Vedení týmu: jak se z kolegy stát šéfem? 

Povýšili vás ve firmě a vás teď čeká velká změna nejen v rámci vašich úkolů a zodpovědnosti, ale také fakt, že se stanete nadřízeným vašich kolegů?
Povýšili vás ve firmě a vás teď čeká velká změna nejen v rámci vašich úkolů a zodpovědnosti, ale také fakt, že se stanete nadřízeným vašich kolegů?

Povýšili vás ve firmě a vás teď čeká velká změna nejen v rámci vašich úkolů a zodpovědnosti, ale také fakt, že se stanete nadřízeným vašich kolegů? Nevíte, jak si vybudovat respekt a jak se celé role zhostit? Vyrovnejte se s novou rolí a vyhněte se problémům, které mohou nastat, díky našemu článku. 

Nová role, nové povinnosti 

S novou rolí přichází i nová zodpovědnost, nové povinnosti, úkoly, které jste doposud nedělali. Nastavit si priority a úkoly spojené s novou rolí může být zpočátku složité a vás může snadno přepadnout stres a tzv. syndrom podvodníka (imposter syndrom). Co to je? 

Syndrom podvodníka se projevuje pocity méněcennosti a pochybnostmi nad vašimi schopnostmi. Najednou se vám zdá, že měli povýšit někoho jiného, že vy na roli nestačíte, a že v ní nebudete dobří. Zde je důležité si uvědomit vaše schopnosti a dovednosti a připomenout si tvrdou práci, která vás dostala až do vedoucí pozice. Zásadní je vždycky záměr. Jděte do pozice s tím, že chcete pomoci tým rozvíjet a hledat nový potenciál. S respektem vůči druhým a s pokorou v tom, že je spousta dovedností, které se ještě potřebujete doučit. 

Pokud si v něčem opravdu nejste jistí, zjišťujte a nebojte si nechat poradit od zkušenějších. Nejděte si cestu k ideálnímu vzdělávání a posouvejte se dál, protože vždycky je kam. S dalšími manažery v podobné roli se můžete setkat i na našich workshopech

Nastavení priorit 

Jak už jsme zmiňovali, s novou rolí se váže spoustu úkolů a nových povinností, na které jste dříve nebyli zvyklí. Jak si tedy nastavit vaše priority? Rozplánujte si nejen den nebo týden, ale ideálně celý měsíc dopředu do bloků a aktivit, které jsou prioritní k dosažení výsledků. Rozvržením úkolů v rámci celého měsíce se pak můžete vyhnout pocitu, že vše musíte stihnout během jednoho dne. Celý pracovní sešit s mnoha dalšími tipy na plánování a stanovení priorit si můžete zdarma stáhnout zde.

Nastavte svůj mindset

Vlastnosti, které vás dělaly skvělým kolegou, neznamenají, že budete automaticky skvělým lídrem. Ve vedoucí pozici jste zodpovědní za výsledek týmu a hlavně si chtě nechtě musíte vybudovat respekt. Získání respektu je však potřeba si zasloužit a vyžaduje čas. Proto netlačte na pilu a buďte trpěliví. A ideálni si hned od startu se všemi vzájemně vyjasněte očekávání.

Zpětnou vazbu je třeba dávat, ale i přijímat 

Zpětná vazba by vždycky měla fungovat oboustranně, aby se tým a jeho výsledky mohly posouvat dál. Dávejte svým kolegům vědět, co udělali dobře, ale i co můžou udělat příště líp a jak. Zpětnou vazbu formulujte tak, aby byla vždy konstruktivní a nebylo to pouhé dehonestování něčí práce. Vždy se zeptejte i na zpětnou vazbu na vaši roli. Doptávejte se, co kolegům chybí z vaší strany a nebojte se konfrontace. Jedině tak zjistíte, na čem můžete zapracovat, a získávání respektu bude zas o něco jednodušší. 

Jste v roli leadera poprvé a nevíte si rady? Naučte se pracovat s různými typy chování členů týmu, jejich kompetencemi a motivací. Dorazte na náš workshop “Jak motivovat každého v týmu k lepším obchodním výsledkům” a staňte se uznávaným leaderem s hodnotami na správném místě. 

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

V novém díle #janicnechci se dozvíte odpovědi na dvě otázky.  Jak na chaos v e-mailech?  Bez čeho si nedokážu představit ...
Leadeři a strategie, strategie a leadeři. Dvě spojené nádoby, které by měly společně fungovat v perfektní balanci, protože vedou firmu ...
6 tipů, které vám pomohou vytvořit a udržet schopný prodejní tým. Pomáhají i se znovu nakopnutím týmu a zvýšit obchodní výsledky v týmu.

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6213 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.