...
KONZULTACE ZDARMA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Udržte si strategii v telefonním hovoru

Udržte si strategii v telefonním hovoru

Jako obchodník možná budete znát situaci, kdy voláte zákazníkovi na pouhé doklepnutí obchodu, ale nakonec to nedopadne úplně podle plánu. Místo toho, abyste si plácli, jste zavaleni sáhodlouhým příběhem, který končí tečkou. A s ním končí i celý hovor. Jak hovor vrátit zpět k původnímu záměru?
Jako obchodník možná budete znát situaci, kdy voláte zákazníkovi na pouhé doklepnutí obchodu, ale nakonec to nedopadne úplně podle plánu. Místo toho, abyste si plácli, jste zavaleni sáhodlouhým příběhem, který končí tečkou. A s ním končí i celý hovor. Jak hovor vrátit zpět k původnímu záměru?

Takové hovory často vypadají: „Dobrý den, pane Nováku, já vám volám z důvodu, jak jsme se bavili minule…“ A najednou vás druhá strana utne a přebírá vedení hovoru: „Jo, dobře, že voláte. Já jsem nad tím přemýšlel…“ zahrne vás nějakým příběhem a zakončí to: „nemůžu to teď řešit.“ A z původní jednoduché věci, u které jsme mysleli, že ji jen doklepneme, se stal obrovský příběh, který nás vrací na úplný začátek

Divili byste se, kolik lidí mi říká: „Když já nechci zákazníka přerušovat. Já bych ho chtěl nechat vypovídat, a pak se k tomu vrátíme.“ Dost často se k tomu ale už nevrátíte a hovory po příběhu končí. Zákazník si řekl své a tak to bude. A důvod, kvůli kterému jste volali, se nevyřešil.

K takovým situacím vám dám doporučení, kterým se sám řídím a funguje mi. Když se hovor překlopí do sdílení příběhu zákazníka, tak si zapíchnu tužku do call skriptu, kde jsem skončil, abych mohl následně snadněji navázat. Nechám zákazníka dovyprávět jeho část příběhu a pak si beru slovo já s větou: „Abych to vrátil zpátky na začátek.“ nebo „Abychom neutekli od věci, kvůli které dnes volám.“

Tyto dvě věty snadno zakomponujete do call skriptu a znovu přebíráte hovor. Není to nijak neslušné, a hlavně se díky tomu dopracujete výsledku. Je dobré mít připraveno, kam se chcete a potřebujete vrátit a co se bude řešit. 

Máte i vy nějakou svoji větu, která vám funguje?

Ať se vám daří dotahovat hovory

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na zákaznickou péči a prodej po telefonu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...
Často se v call centrech setkávám s takovým nešvarem, kdy se operátoři i obchodníci staví do pozice odpovídatele místo toho, ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6752 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.