...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Tři věci, které si musíte pohlídat, abyste měli dobré výsledky | #laiblovka

Tři věci, které si musíte pohlídat, abyste měli dobré výsledky | #laiblovka

Často kolem sebe slýchávám, jak si lidé stěžují, že nedosahují takových výsledků, jakých by si přáli. A to se netýká jen obchodu, ale i osobního života. Co se dá v takovém případě dělat?
Často kolem sebe slýchávám, jak si lidé stěžují, že nedosahují takových výsledků, jakých by si přáli. A to se netýká jen obchodu, ale i osobního života. Co se dá v takovém případě dělat?

Jednoduchý klíč

Staré známé pořekadlo „bez práce nejsou koláče“ bohužel stále platí, takže jestliže chcete dosáhnout nějakých cílů, lepších výsledků nebo si třeba splnit své sny, je potřeba pro to něco udělat. Pokud se snažíte, a přesto se stále nedaří, doporučuji hlídat si tři základní body.

1. Množství aktivit, které směřují k dosažení výsledku

Ve sféře obchodu je to například počet schůzek, telefonátů a dalších příležitostí, při kterých může dojít k uzavření obchodu. Pokud jste si jisti, že aktivit provádíte víc než dost, zaměřte se na další bod.

2. Jaká je kvalita této aktivity?

Mohu absolvovat dostatek schůzek, a přesto se výsledky nedostavují. Potom je nasnadě se ptát, jestli umím schůzku dobře vést. Pokud o tom pochybujete, pak je potřeba se zaměřit na zlepšení svých dovedností. Například si dáte za cíl naučit se efektivněji zjišťovat potřeby zákazníka. Dobrý obchodník se snaží neustále zlepšovat. Důležité je myslet ale i na další určující faktory úspěšného obchodu. Oslovujete tu správnou cílovou skupinu? Komu telefonujete a s kým chodíte na schůzky?

3. Motivace

A na závěr ten vůbec nejdůležitější bod. Uvědomit si, proč to vlastně všechno děláte a jestli vás to opravdu naplňuje. Neženete se za výsledky jen proto, že se to od vás očekává? Ta správná motivace by měla vycházet z vás. Pokud nemáte dostatek aktivit, bude to motivací.

Často se setkávám se stížnostmi vedoucích týmů, že nějaký jejich prodejce nemá dobré výsledky. První, co takového vedoucího napadne, je, že musí zlepšit dovednosti obchodníka. Například se bude snažit lépe ho naučit domlouvat si schůzky přes telefon. Bohužel ve většině případů nepátrá po tom, zda má obchodník dostatečnou motivaci se zlepšovat. Otázkou pak zůstává, jestli vůbec stojí o to mít víc schůzek.

Pokud si pohlídáte všechny tyto tři body, úspěch je zaručen. Ujasněte si, proč to všechno děláte. A to by měl být váš hnací motor.

Bylo to všechno moc jednoduché? Nic pro vás nového? Tak fajn a jaká část vás nejvíce brzdí v dalším úspěchu? Aktivita, kvalita nebo motivace? Tak na nic nečekejte a s něčím začněte. Samo se to nestane.

Přeji vám dostatek energie a sebedisciplíny

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Příležitost k získávání nových zákazníků by si neměl nikdo nechat ujít, nicméně ti co nemají live chat na webu, tak ...
Největší provozovatel kontaktních center se na nás obrátil, když se jim dlouhodobě nedařilo zvyšovat prodejní cíle ze strany Vodafonu a ...
Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.