fbpx

Prodejte se i na Clubhousu

Clubhouse začíná být velmi zajímavým místem pro byznys a navazování nových kontaktů. Krásnou paralelou je třeba YouTube. Vzpomeňte si, jak to vypadalo před 10 lety. Youtubeři začínali a některým to přišlo směšné a jako ztráta času. Dnes někteří vydělávají tolik, že by se nám o tom ani nesnilo. Tak na nic nečekejte a přidejte se mezi další early adopters a vybudujte si tu své jméno.

Každý z nás, ať už jste podnikatel, obchodník, marketér nebo zahradník, má nějaký zajímavý příběh a důvod proč je na Clubhousu. Pokud není příběh zajímavý, tak je to jen tím, že jste ho zajímavým neudělali. Není to o vymýšlení, ale o zajímavém podání. Mohu říct “Ahoj, jsem Honza. Začínal jsem pracovat jako ajťák a teď školím obchodníky.” Nebo “Ahoj, jmenuju se Honza. Po škole jsem začal dělat v IT firmě, kde jsem náhodou natrefil na kamaráda Honzu a ten mi nabídl pozici obchodníka. Prý že mi to půjde. Řekl jsem si proč ne. První den mi přidělili jednu ulici a řekli “Běž prodat marketingové strategie do všech obchodů v ulici.” Aniž bych něco věděl o prodeji, vyrazil jsem. Po prvním dni neúspěchu jsem si řekl, že to takhle nejde a začal jsem se vzdělávat. Natolik jsem si tu profesi zamiloval, že jsem se rozhodl předávat své know how i ostatním a kultivovat obchod. Jak se díváte na obchod vy?” Dvě stejné informace, ale v různém podání. 

Ve vyprávění příběhu je důležité se držet i jeho linky. Neodbíhat. Když se vrátím zpět k mému příběhu, tak jsem nezačal odbíhat například “Víte, Honza byl hodně kamarádský. Studoval taky na Gymplu v Praze a zažili jsme spolu to a to.” Po chvilce se člověk začne ztrácet a ztratí i zájem. Snažte se mluvit bez zbytečné vaty a buďte konkrétní.  

Jaký máte vy příběh a proč byste měli vy jako osoba lidi zajímat?

Jakmile si důvod vyjasníte, tak dává smysl se zapojovat do věcných diskuzích a věcně v nich hovořit. Proč zmiňuji slovo věcně, je z prostého důvodu. Někteří lidé mluví jen proto, aby mluvili. Žádnou přidanou hodnotu nepřinášejí a často se točí jen v kruhu a opakují pořád ty samé věci dokola. Mnohdy i mimo téma. Tomu se určitě vyvarujte. Hledejte takové diskuze, ke kterým máte, co říct nebo zakládejte své roomky a předávejte hodnotu.

Nebojte se podělit o své zkušenosti a know how. Sám jsem se ocitl v místnosti, kde obchodník řešil jednu konkrétní obchodní situaci. Snažil jsem se mu pomoct, jak by mohl prodat danou službu a jeho to natolik oslovilo, že si koupil můj online kurz, aniž bych mu o něm říkal. To je krásný příklad toho, že pokud dáváte reálnou hodnotu, tak je možné to přetavit v reálný obchod. Ale  nezapomínejte na to, že se obchod neděje vždy na první dobrou. Bývá to zpravidla proces, ale berte to jako začátek vašeho prodejního trychtýře

Ať se vám daří budování jména na Clubhousu.

PS: Jo a najděte si mě na Clubhousu, dejte mi follow a zvonek, aby vám neutekla nějaká zajímavá roomka, až ji budu vytvářet 🙂

Honza

Clubhouse – Platforma, kde byste neměli chybět

Sociální síť, o které je v poslední době hodně slyšet. Pro ty z vás, kteří jste o Clubhousu neslyšeli, se jedná o novou sociální síť, kde nesdílíte ani fotky, ani videa, ani text ale váš hlas. Místo, kde můžete sdílet své myšlenky pomocí svého hlasu, zapojovat se do diskuzí nebo jen poslouchat ostatní, a to bez jakýchkoli záznamů. Má ale malou podmínku. Musíte vlastnit iPhone nebo iPad. Uživatelé ostatních operačních systému musí ještě chvilku počkat. Vývoj je zatím v procesu a spuštění se očekává během pár měsíců.

Co se mi na Clubhousu líbí oproti dalším kanálům jako jsou podcasty, obsahový marketing nebo webináře, je “lidské teplo”. Cítíte tu mnohem větší otisk lidí než ve zmíněných formách. I když se dívám na webinář, často mi tam chybí interakce. Na Clubhousu se můžete ihned zeptat a dostanete odpověď, případně se můžete dále doptávat. Můžete se také spojit s lidmi, se kterými byste se za normálních podmínek nesetkali a nezůstávat jen ve své názorové bublině, ale rozšířit si své spektrum o další pohledy na věc. 

Všem obchodníkům tuto síť doporučuji. Hlavně z důvodu tréninku. Musíte umět formulovat myšlenky bez vaty, konkrétně, rychle a zároveň věcně a zajímavě. Dostanete špičkový trénink vaší verbální komunikace, protože toto místo já právě o mluvení. S příchodem sociálních sítí a všech možných online nástrojů se strach z mluvení ještě více prohlubuje. Tak seberte veškerou svou odvahu, přihlaste se o slovo a debatujte na témata, která vás zajímají. 

Skvělým benefitem je za mě absence kamery. Nemusíte vůbec řešit to, co máte na sobě, jak vypadáte nebo kde právě jste. Můžete si klidně zkrátit cestu autem a poslouchat rozhovor na téma, které vás zajímá. Nebo se zapojit do diskuze, když jste ještě v pyžamu a prodávat tak sebe, svůj hlas a svoje myšlenky.

Na čem jsme se s kolegy shodli, je to, že tu je minimální dávka negativity. Většinou jsou lidé otevření novým myšlenkám a názorům a negace tu je opravdu po málu. Spíše se témata rozebírají a snaží se lidé dívat na věci z různých úhlů a respektují své názory. 

Pokud ještě přemýšlíte, zda se sem přihlásit, tak na nic nečekejte a udělejte to. Zbavte se strachu z neznámého, seberte odvahu a běžte debatovat s lidmi a prodávat své myšlenky. Protože máte jedinečnou šanci naskočit do vlaku, který se právě rozjíždí a využít tak této nové příležitosti. 

PS: A ano na Clubhousu lze i reálně prodávat, třeba naplánujeme další místnost na toto téma. 🙂

Přeji plno prodebatovaných hodin

Honza

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.