...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Příležitost nebo zbytečný náklad? Jak na změny ve firmě.

Příležitost nebo zbytečný náklad? Jak na změny ve firmě.

Rychle se měnící doba, změny na trhu, změny v technologiích, kdo se v tom má vyznat? Získejte nadhled nad změnami u vás ve firmě. Dozvíte se, jaké má smysl aplikovat, jaké nikoliv, jak prioritizovat, nebo jak je často dělat. 
Rychle se měnící doba, změny na trhu, změny v technologiích, kdo se v tom má vyznat? Získejte nadhled nad změnami u vás ve firmě. Dozvíte se, jaké má smysl aplikovat, jaké nikoliv, jak prioritizovat, nebo jak je často dělat. 

Kde začít? 

Ještě než se pustíte do jakékoliv změny, či inovace, je potřeba udělat řádný audit vaší firmy. Jedině tak získáte opravdový přehled nad všemi procesy, které ve firmě běží, zvládnete si lépe ujasnit priority a tím i určíte, jaká změna je dobrou příležitostí a naopak, která je zbytečným nákladem. Soustřeďte se na popisy jednotlivých procesů, jak fungují zejména obchodní procesy, nebo ty procesy, které firmě přináší peníze a na základě tohoto důkladného auditu získáte jasný přehled o tom, co prioritizovat. 

Čemu se vyhnout?

Návrh na automatizaci, změnu, implikaci nového systému, může přijít od člověka, který to jistě myslí dobře, nicméně se musíte zamyslet, zda to bude mít reálný dopad i na další lidi, jiné procesy a zda z toho bude benefitovat i někdo jiný. Často se také stává to, že návrh nebo spíš “příkaz” ke změně přijde i z managementu. V nadřízené pozici si to sice můžete dovolit, dospějete tím ale k případným neshodám, konfliktům, averzi ze strany zaměstnanců a celý proces se tak může o dost prodloužit. 

Komunikujte proto návrhy na změny s lidmi, kterých se to týká. I vy ve vedoucí pozici nemusíte vidět všechno, co týká provozní stránky. 

Jak často dělat změny? 

Možná jste slyšeli – “co funguje, na to se nesahá.” To však nutně nemusí platit v byznyse, zejména na rychle se měnícím trhu je třeba se neustále přizpůsobovat a inovovat. Jak často byste měli změny dělat? Základním principem je se nedívat na aktuální podobu firmy, ale představit si vaši firmu za rok, dva a tomu přizpůsobit plánovanou změnu. Dává vám smysl i za 2 roky? Pak vzhůru do toho. Ujistěte se, že stavíte na pevných základech, a že nebudete muset vše měnit znovu třeba i za půl roku. 

Firma je živý organismus. Musíte se adaptovat na změny na trhu a předčit tak vaši konkurenci. Potřebujete s tím pomoci? Kontaktujte mě.

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na automatizace a optimalizace procesů

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.