...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Networking je běh na dlouhou trať

Networking je běh na dlouhou trať

Hledání, navazování a budování vztahů se zákazníky. Aktivity, které dělat po schůzce. Čeho si všímat během schůzky, jak si vést a třídit kontakty.
Hledání, navazování a budování vztahů se zákazníky. Aktivity, které dělat po schůzce. Čeho si všímat během schůzky, jak si vést a třídit kontakty.

Rozhovor s Petrem Krejčím, ve kterém se dozvíte tipy, které ihned použijete v praxi. Hlavním tématem byl networking a jak na něj.

Petr Krejčí školí networking a má na svědomí projekt Minutový networking.

Bavíme se o hledání, navazování a budování vztahů se zákazníky, o aktivitách, které dělat po schůzce, ale i čeho si všímat ještě během schůzky, jak si vést a třídit kontakty, jak používat LinkedIn a o tom nejdůležitějším: filozofii networkingu.

Networking je běh na dlouhou trať, je to maraton, musím mu věnovat práci a čas, zadarmo nic nedostanu (to je častý omyl v pohledu na networking).

Nekoukám se na člověka s myšlenkou “co on mi může právě teď přinést”, ale ptám se, jak já můžu pomoct jemu. Člověk nikdy neví, co se stane.

Petr vysvětluje: když je mi někdo sympatický, pokusím se mu pomoci. A buď se mi to časem vrátí, nebo ne. V obou případech si osvojuju návyk pomáhat (už jen pomáhání je samo o sobě mojí odměnou).

Představte si, že prodáváte třeba kávu a potkáte se s Petrem. Řeknete si “Péťa nepije kafe, není pro mě zajímavý.” To je omyl. Petr mě může doporučit dál. Nestane se to ale ve chvíli, kdy jsme se potkali jen jednou na pět minut, při kterých jsem Petrovi dal vizitku se slovy “prodávám kafe, kup si ho”. (Jak jsme si už řekli, je to běh na dlouhou trať.)

Může se taky stát, že za pár let už kávu prodávat nebudu. Budu prodávat žaluzie. Budu pro Petra v téhle chvíli zajímavější? Pomůže mi, že jsem s ním zůstal v kontaktu a “pomáhal” mu? Věnuje mi svůj čas, když mu zavolám “Ahoj Petře, prodávám teď žaluzie, myslíš, že bychom si mohli sednout a probrat to?”

“Dejte, aniž byste čekali, že něco přijde zpátky.” To je zase moje oblíbená věta. A i když se zdá v tvrdém byznys světě naivní, prostě funguje.

Dnešní rozhovor vám rozhodně doporučuju. 

Přeji Vám úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...
Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Všichni známe důležitost referencí. Většina z nás si domyslí k čemu slouží, proč jich je dobré mít co nejvíc a proč ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.