...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Nedělejme ukvapené závěry

Nedělejme ukvapené závěry

Kdykoliv pracuji s obchodníky, kteří používají CRM systém nebo si výsledky hovorů nějak evidují, využiji příležitosti a zaměříme pozornost na čísla.
Kdykoliv pracuji s obchodníky, kteří používají CRM systém nebo si výsledky hovorů nějak evidují, využiji příležitosti a zaměříme pozornost na čísla.

Kdykoliv pracuji s obchodníky, kteří používají CRM systém nebo si výsledky hovorů alespoň nějak evidují, využiji příležitosti a zaměříme pozornost na čísla. ​

Zpočátku konkrétně na poměr mezi koupil (chce), rozmyslí se, nemá zájem. Vypozoroval jsem, že podstatná část obchodníků se pohybuje na černobílé škále o dvou bodech – chce nebo nechce. Některé hovory jsou tak i často vedeny. Tak koupíš nebo nekoupíš? Takový způsob je relativně náročný na množství kontaktů, které spotřebujeme. 

Postupnou prací se tak snažíme co nejvíce kontaktů přesunout z definitivního stavu “nemá zájem” do stavu, kdy můžeme se zákazníkem dále pracovat. To je velmi přínosné zejména pro ty z nás, kteří nemají neomezené zdroje kontaktů. 

Mně osobně funguje nastavit si limit, a to buď časový nebo počet námitek (třeba dvě), které chci každému zákazníkovi věnovat. Jakmile zjistím, že už jdu přes limit a nikam jsme se neposunuli, je čas udělat něco jinak. Buď posunout hovor směrem ke schůzce, kde si všechno řekneme nebo si domluvit čas dalšího hovoru. 

Hovor shrneme tak, že nám přijde vše, co bylo řečeno velmi nadějné a podnětné, sdělíme, že se nám zdá zákazník velmi zvídavý, a proto hovor nyní ukončíme a domluvíme se na další, kde představíme konkrétnější věci šité na míru, aby z toho profitoval co možná nejvíce. Zakončujeme dotazem, co konkrétně máme do příště pro zákazníka zjistit, aby pro něj byl hovor efektivní. 

Hovory, které jsou dlouho o ničem, došly nám v nich  argumenty a už je udržuje snad jen naše ego, často končí nezájmem. Je dobré o tom vědět a včas zapracovat na tom, abychom zákazníka neztratili. 

Buďme to my, kdo ve výsledku hovor ukončí. Získáme tak nejen větší pocit kontroly, ale také čas zapřemýšlet, jak to udělat příště jinak, nabrat síly, informace a argumenty.

Přeji úspěšné hovory

Jakub Zamazal

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...
Často se v call centrech setkávám s takovým nešvarem, kdy se operátoři i obchodníci staví do pozice odpovídatele místo toho, ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.