...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Může být hodně obchodních technik na škodu?

Může být hodně obchodních technik na škodu?

Když se zpětně podívám, jaké formulace a fráze jsem používal, musím se smát. Je váš obchodní hovor srozumitelný normálním lidem a bez zbytečné vaty okolo?
Když se zpětně podívám, jaké formulace a fráze jsem používal, musím se smát. Je váš obchodní hovor srozumitelný normálním lidem a bez zbytečné vaty okolo?

Na stole mi leží Manuál hovoru finančního poradce, který jsem dostal na školení telefonování v roce 2007. “Dodržuj těchto deset zlatých pravidel a úspěch se dostaví”, píše se na první stránce. Postupně se nabalovalo Sto obchodnických frází, Vše co obchodník (ne)říká, Prodejte se v jedné minutě a jim podobné. Sám sobě se směju, když si vzpomenu, že jsem v minulosti používal třeba: “Chápu, čas je vzácný, všichni jej však máme stejně, a proto bychom ho měli využít smysluplně, je to tak?” nebo “Víte, pane kliente, nemám ve zvyku se potkávat o víkendu, u Vás udělám výjimku,chcete?”

V minulém týdnu mě při tréninku s operátorkou call centra potěšila zákazníkova věta: “Normálně bych řekl ne, ale vy zníte jinak než ostatní, jste přirozená a to se mi líbí.” Vždycky mi pomáhalo mít koncept/call script/návod/manuál, který mi v bodech ukazuje cestu, kterou se v hovoru vydat. Co mi (zpětně viděno) rozhodně nepomohlo, byly sofistikované věty a techniky, které jsou trapné už na papíře a pochopí je snad pouze ten, kdo je jejich autorem. Stále se setkávám s hovory, které jsou doslova zapleveleny obchodnickými “pikantériemi” typu: “Dává Vám smysl si za kvalitu připlatit, že?”, “Byl byste ochoten investovat do věci, která by Vám přinesla užitek?”, “Vím o Vás, že jste sympatický člověk otevřený novým věcem, je to tak?”. 

Zkuste si otestovat, jak moc je váš obchodnický žargon srozumitelný normálním lidem, vašim zákazníkům. Pokud můžete vaše věty dále “zjednodušovat” pomocí “Chci tím vlastně říct, že…a tím myslím, že….” je pravděpodobné, že používáte větu, která je zbytečná a jde rovnou říct tak, aby šla k jádru věci. 

Jak moc dokážete zjednodušit vaše hovory, aby se přiblížili reálné komunikaci? Toto téma často otevíráme na workshopu Po telefonu si zvládne každý domluvit schůzku, kde si účastníci odnáší i telefonní manuál na míru. 

Přeji vám úspěšné hovory

Jakub Zamazal 

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...
Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Všichni známe důležitost referencí. Většina z nás si domyslí k čemu slouží, proč jich je dobré mít co nejvíc a proč ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.