...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Mohu si stěžovat nebo…?

Mohu si stěžovat nebo…?

Spousta změn a omezení v podnikání. Nebojte se toho. Ovlivňujte to, co ovlivnit můžete a přestaňte si stěžovat. Adaptace je potřeba.
Spousta změn a omezení v podnikání. Nebojte se toho. Ovlivňujte to, co ovlivnit můžete a přestaňte si stěžovat. Adaptace je potřeba.

Žijeme v době, která podnikatelům nachystala několik změn vůči jejich podnikatelským aktivitám. Vliv pandemie přinesl řadu omezení, ale i samotný trh se neustále mění. Sám jsem jako podnikatel ve své historii procházel řadou krizových situací, kde se pravidla nebo podmínky náhle ze dne na den změnily. V těchto situacích sahám po jedné pomůcce, která mě provádí po celou dobu podnikání a vedení firem. O jakou jde?

V této době si majitelé nejčastěji stěžují na permanentní změny pravidel, problémy s vyplácením kompenzací, pravidelné testování zaměstnanců a chybějící osobní kontakt s klienty. V těchto případech využívám jednu velmi praktickou pomůcku, kterou jsem se naučil od Stevena Coveyho. Kam směřuje naše pozornost, tam teče naše energie a tam se odehrává náš život. Jsou dvě oblasti, kterým můžeme dát pozornost. Můžu se soustředit na to, co nemohu ovlivnit ani změnit. Nebo zaměřím svou pozornost na to, co mohu ovlivnit a změnit. Máme svobodnou volbu.

Mohu si stěžovat na nekompetenci vlády, špatně nastavené podmínky pro podnikání, komplikovaný proces žádání o kompenzace a tak dále. Ale mohu to změnit? Nebo se zaměřím na to, co je v mém vlivu jako majitele firmy nebo manažera. Například jaké vytvořím pravidla a podmínky ve firmě, tak aby úspěšně prošla jakoukoliv situací. 

Co tedy můžeme ovlivnit?

Například zvýšíme bezpečnost na pracovišti a ochranu zaměstnanců. A to tak, že každý, kdo onemocní je povinen být na nemocenské min. 14 dní. Každý zaměstnanec je povinen se 2x týdně testovat. A zvýšíme intenzitu úklidu a dezinfekce prostředí.

Nebo nastavíme nová pravidla komunikace. Naši klienti jsou na prvním místě. Tudíž reakce na požadavky klienta je třeba vyřídit do 12 hodin. Pohlídáme si zastupitelnost v případě nemoci nebo dovolené. Zvýšíme intenzitu komunikace s klíčovými klienty, protože i u nich se mohou měnit potřeby nebo priority. A pokud chceme neustále předávat skvělou hodnotu, mohla by to být důležitá priorita pro obchodní tým na další období. 

Cílem našeho úsilí je přestat si stěžovat na vnější okolnosti a zůstat zaměřen na svojí vizi, cíle, priority a jak nastavit ve firmě podmínky pro jejich naplnění. Možná zkrátíme proces plánování z kvartálu na měsíc. Pokud ani to nepomůže, tak na 14 dní. Nebo upravíme strategie dosažení vize.

To, co nám brání v realizaci změn je naše pohodlnost a zaběhlé zvyky. Nebojme se změn. Jsou zdrojem nových nápadů, nových řešení, inovací nebo postupů. A třeba zjistíte, že najdete pro sebe zajímavější přístup k firmě, a s tím i další novou energii. Nové přístupy můžete objevit i na workshopu Každá firma má prostor k růstu, kde se potkáte s dalšími majiteli nebo na individuální konzultaci

Ať se vám daří a jste spokojeni

Libor Zinkaizl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické řízení, rozvoj leadershipu a time management

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Firma není jednotlivec, a proto je potřeba zakročit, pokud si týmy nebo oddělení mezi sebou nepředávají informace. A proč nepálit ...
Situace na trhu je teď hodně různorodá a pro některé firmy nebude jiná možnost než se spojit s jinou firmou, ...
Konec roku se blíží a s ním i čas na zhodnocení plnění plánů. Když se nedaří, pro některé firmy je ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.