...
KONZULTACE ZDARMA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Konkurence – krok ke zlepšení a inovaci

Konkurence – krok ke zlepšení a inovaci

Jak přistupovat ke konkurenci, jak ji vnímat, ale i jak se nechat inspirovat? To vše a mnohem více v rozhovoru s byznysových stratégem – Liborem Zinkaizlem.
Jak přistupovat ke konkurenci, jak ji vnímat, ale i jak se nechat inspirovat? To vše a mnohem více v rozhovoru s byznysových stratégem – Liborem Zinkaizlem.

Krok #1 v konkurenci 

Ještě než přejdeme k tématu samotné konkurence a jak ji vnímat – je potřeba vědět, kdo to vůbec je. Co to je za konkrétní firmy a zda jsou vašimi skutečnými konkurenty. Zdánlivě se může zdát, že třeba jsou, ale pokud firmu nepodrobíte detailnější analýze, můžete se snadno splést. Mohou sice prodávat stejný produkt, ale vás zajímá to, zda míří na tu samou cílovou skupinu. Zmapujte si důkladně váš trh a tomu přizpůsobte aktivity, které budete podnikat, abyste se od konkurence odlišili. 

Článek si můžete přehrát i formou rozhovoru s naším specialistou Liborem:

Dvě možnosti 

Po zjištění a analýze vaší konkurence máte dvě možnosti. Buďto vytvoříte alianční partnerství, kdy začnete spolupracovat (to je vhodné zejména v případech, kdy si firmy navzájem mohou ulevit od různých nákladů – např. logistika), nebo se od konkurence budete učit a inspirovat. Zjistěte jejich produktové portfolio, omrkněte jejich marketing, cenotvorbu a zkuste to dělat ještě o něco lépe (např. buďte pro zákazníky srozumitelnější). 

Čím se odlišit? 

Když odebereme aspekt cenotvorby a to, že se můžete odlišit v tom, jak drahý/levný váš produkt bude, existují i lepší způsoby, jak vyzrát nad konkurencí. 

Přemýšlejte o konkrétních inovacích, které můžete dodat nejen vašemu produktu, ale i postupům, které ve firmě máte. Můžete přidat do své aplikace více funkcionalit? Můžete udělat váš web více user-friendly? Není na čase přidat novou barvu produktům? 

Zkuste myslet tzv. “out of the box strategii” a přijít s něčím novým, co vaši zákazníci ocení. Pokud např. prodáváte běžné potraviny, můžete se se zákazníky podělit třeba o recepty.

Nemusíte nutně měnit vše od základů a každý měsíc přicházet s novým produktem, jde to i snadněji. 

Řiďte se daty

Inovace jsou fajn a k tomu, abyste byli více konkurenceschopnější vám určitě pomohou. Nicméně i inovace něco stojí a možná to zkrátka nemusí být třeba. Pokud totiž máte skvělý produkt, který se intenzivně drží, má stálé prodeje, pak do toho nutně nemusíte zasahovat. Inovace dělejte tedy s rozmyslem a s ohledem na data, které máte k dispozici. 

Potřebujete analýzu vaší konkurence nebo pomoci s inovačními procesy u vás ve firmě? Pak nás neváhejte kontaktovat

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické řízení, rozvoj leadershipu a time management

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je CRM systém CRM systém je nástroj, který soustředí všechna data o vašich zákaznících na jednom místě a přehledně. ...
Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Jak zavádět změny? Dejme tomu, že jste jako firma vyrostli. Ze zakládajících 4 členů se najednou stává mnohočetný tým a ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6752 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.