...
KONZULTACE ZDARMA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jednotný styl: cesta k silnější značce firmy

Jednotný styl: cesta k silnější značce firmy

Proč je důležité mít jednotný styl oblékání ve firmě? Jak moc působí sjednocení na klienty a jak to celé posiluje brand identitu? Poslechněte si rozhovor se specialistou na oblékání Dominikem Plešingerem, kterého vyzpovídal konkrétně a prakticky z pohledu majitele firmy – Petr Bernadič. Rozhovor formou videa najdete na konci článku.
Proč je důležité mít jednotný styl oblékání ve firmě? Jak moc působí sjednocení na klienty a jak to celé posiluje brand identitu? Poslechněte si rozhovor se specialistou na oblékání Dominikem Plešingerem, kterého vyzpovídal konkrétně a prakticky z pohledu majitele firmy – Petr Bernadič. Rozhovor formou videa najdete na konci článku.

Proč mít jednotný styl ve firmě 

Představte si situaci, kdy jako klient jdete do firmy na jednání. Ve dveřích potkáte člověka v triku s výraznou barvou, s ještě výraznějším nadpisem – “SEXBOMB.” Při cestě do konferenční místnosti narazíte na dalšího zaměstnance s obdobným tričkem. Na jednání dorazí obchodní ředitel v nádherném obleku s provotřídní košilí. 

Jak to bude na vás působit? Jaký dojem to ve vás zanechá? 

Ne nadarmo nosí sportovní týmy stejné dresy. Není to pouze proto, aby omylem nepřihráli protihráči, ale také, aby působily jednotně. V jednotě je síla. Ukazujete tím, že jste týmoví hráči, že jste si rovni a že “kopete” za jeden tým. 

Už rozumíte, proč je jednotný styl i ve firmě důležitý

Jak a s čím začít

Na vašem to-do seznamu, kde máte onboarding nových lidí, automatizace procesů, aktualizaci obchodního know how a další – nastavení jednotného stylu ve firmě se může zdát neprioritním. 

Pojďme si však na rovinu říci, že se vždycky objeví něco s větší prioritou. Nicméně tato malá změna, která není ani tolik složitá nastavit, může mít velký dopad. 

Stačí začít pomalu. Na vašem dalším meetingu si řekněte, že např. nebudete nosit trika s nápisem. Pokud jsou zrovna tato trika součástí vaší identity, můžete si nastavit jeden konkrétní den, kdy budete co nejkreativnější a jeden den v týdnu, bude v pořádku si vzít na sebe téměř cokoliv. Můžete tím i posílit týmového ducha a zpestřit tak atmosféru ve firmě.

Předtím než se do změn pustíte, si však sami zodpovězte tyto otázky a pakliže vám to bude dávat smysl – vzhůru do toho. 

  • Proč chci, abychom vypadali dobře a jednotně? Proč je to pro mě důležité? 
  • Je jednotný styl důležitý pro náš image značky a celkovou identitu firmy? 
  • Jak chci, abychom se jako firma prezentovali? 

Jednotný styl platí i v onlinu

Pokud máte byznys, máte i webové stránky. Vaše fotografie by taktéž měli odpovídat vašemu stylu firmy. Webové stránky jsou většinou prvním “touchpointem” mezi vámi a potenciálním zákazníkem, tak na to myslete. To samé platí i na sociálních sítích. Buďte autentičtí, tedy pokud je váš firemní styl a brand spíše “smart-casual,” není třeba mít na webovkách ani nikde jinde fotografie ve smokingu. 

Styl jako marketing 

Estetika tvoří image, image tvoří marketing a marketing tvoří identitu firmy. Snažte se tedy být co nejvíce konzistentní a dejte vašemu stylu i jistý smysl. Pokud si to uvedeme na příkladu – jestli jste firma, která prodává sneakers a polovina vašich zaměstnanců bude do práce chodit v polobotkách, nevěští to nic dobrého. Proč je nenosí? Jsou vaše sneakers nekvalitní a nepohodlné? Vžijte se do zákazníka, který to může vnímat přesně takhle. 

Pokud si navíc nastolíte jednotný styl a budete něčím výjimeční, lidé vás budou díky tomu i lépe poznávat a dokáží si vás rychleji zařadit. 

Chcete začít řešit jednotný styl i u vás ve firmě? Náš specialista Dominik Plešinger je vám plně k dispozici.

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na první dojem a oblékání

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je CRM systém CRM systém je nástroj, který soustředí všechna data o vašich zákaznících na jednom místě a přehledně. ...
Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Krok #1 v konkurenci  Ještě než přejdeme k tématu samotné konkurence a jak ji vnímat – je potřeba vědět, kdo ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6752 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.