...
Nejbližší workshop:
7 900 Kč
bez DPH

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jednoduché obchodní procesy, které zvednou výsledky

Jednoduché obchodní procesy, které zvednou výsledky

Zefektivněte svůj obchodní proces díky nastaveným automatizacím a zbytečně neplýtvejte svým časem na rutinních aktivitách. Mrkněte na automatizační tipy.
Zefektivněte svůj obchodní proces díky nastaveným automatizacím a zbytečně neplýtvejte svým časem na rutinních aktivitách. Mrkněte na automatizační tipy.

Je všudypřítomný a neustále se zvyšuje. Útočí na vás ze všech stran. Nepolevuje. Nenechá vás vyspat. A když už na chvilku ustane, je to jen příprava. Druhý den se vrátí s ještě větší silou. Cítíte ho také? 

Tento tlak na zvyšování výkonu je živen nejen vlastními stále ambicióznějšími plány, ale také konkurencí. Teď se k tomu ještě přidala celospolečenská situace, ve které rostou téměř všechny náklady.

V tomto bouřlivém prostředí musíte obstát. Proto hledáte způsoby, jak pracovat efektivněji. Chytřeji. Výkonněji. Do hledáčku se vám tak poprvé dostává otázka efektivního obchodního procesu a správného využívání obchodního systému, který máte. Pak jeho optimalizace, protože tušíte, že by to mohlo být lepší. (Efektivitu a online nástroje jsme řešili na webináři, na který se můžete podívat ze záznamu.)

Toto všechno ve vás zvyšuje pnutí, stres a nezřídka vede až k odkládání. Zlepšit obchodní proces lze však někdy i jednodušeji, než si myslíte. Nemusíte hned dělat revoluci.

Pojďme si ukázat pár takových automatizačních tipů, kterými lze váš obchodní proces zlepšit

Zápis poptávky z webového formuláře přímo do CRM

Pokud vám stále ještě chodí poptávky, které odesílají návštěvníci z vašeho webu, do e-mailu, přičemž je následně přepisujete ručně dál do vašeho systému, měli byste se mezi prvními rutinními činnostmi zbavit právě této. Tato automatizace bývá z těch jednodušších a je snadno realizovatelná. 

Jak to může fungovat?

  1. Uživatel na webu vyplní formulář.
  2. Automat zjistí, zda tento kontakt v CRM už máte či nikoliv.
  3. Pokud kontakt v CRM ještě není, vytvoří ho.
  4. Následně automat vloží do CRM poptávku.
  5. Vytvoří aktivitu obchodníkovi, aby zákazníkovi například zavolal.
  6. Nakonec automat odešle zákazníkovi e-mailem rekapitulaci. 

Takovýto postup lze nastavit nejen pro poptávkový formulář, ale hodí se též k běžnému kontaktnímu formuláři nebo dotazníku, který máte na webu.

Follow-up SMS po odeslání objednávky

Když budeme s předchozím příkladem ještě pokračovat, můžeme ten proces ještě vylepšit. Zákazník nemusí dostat jen potvrzení do e-mailu. Může mu odejít ještě i osobní SMS.

A když to ještě vylepšíme, tak pokud máte více obchodníků, může mu v SMS přijít i jméno toho, kdo ho bude kontaktovat.  

Doplňování dat o firmách ve vašem CRM

Mít pořádek v datech je základ jakékoliv automatizace. Mnohdy však není čas vyplňovat veškerá data ve vašem CRM ručně. A dělat to ručně vlastně ani není třeba. Další automatizace může čistit a doplňovat data o firmách, které máte v CRM. 

  • První část automatizace načítá podle IČ firmy informace o sídle firmy z rejstříku ARES. Vy máte tak vždy jistotu, že vaše data jsou správná, nemáte překlep v názvu firmy atp. 
  • Druhá část automatu může doplňovat data o firmách ve vašem CRM o ekonomická data (obrat, počet zaměstnanců), jména klíčových lidí nebo kontaktní údaje.

Automatické vytvoření a odeslání nabídky

A ještě se pojďme podívat na jeden krok komunikace se zákazníkem, který dokáže uspořit velké množství času. Tím je tvorba nabídek. Jistě to znáte. Je tu nový obchodní případ, takže jdete na disk, najdete poslední nabídku ve formátu docx, uděláte kopii a začnete ji upravovat pro nového zákazníka. Kromě toho, že u toho můžete nadělat spoustu překlepů, tak je to činnost, kterou hravě nahradí automat. 

Celý proces vytvoření nabídky může vypadat třeba tak, že automat za vás:

  1. Zpracuje data nového obchodního případu z vašeho CRM
  2. Vytvoří nabídku tím, že vloží tato data do předpřipravené šablony – součástí nabídky je kromě identifikace zákazníka, též cena a popis objednané služby
  3. Vytvoří PDF a uloží ho na Google Disk či na jiné vaše úložiště
  4. Odešle nabídku v PDF e-mailem zákazníkovi

Ke všem uvedeným automatizacím, i když se to na první pohled nemusí zdát, vede velice krátká cesta. Za několik dnů už můžete využívat síly automatizace. Stačí udělat první krok – kontaktovat mě

Přeji vám co nejvíce ušetřeného času na rutinních aktivitách

Eduard Hlava

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na automatizace a optimalizace procesů

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Spousta firem to řeší až teď. Na poslední chvíli, kdy došli do fáze, že už vlastně musí. Donutila je tahle ...
Situace na trhu je teď hodně různorodá a pro některé firmy nebude jiná možnost než se spojit s jinou firmou, ...
Taky věříte tomu, že se online nedá prodávat a na osobní schůzku nic nemá? Osobní setkání má svoje místo. Ale ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.