fbpx

Hrajete si s myšlenkou podnikání, ale nevíte, jak získat první zákazníky? První zákazníci jsou klíčoví. Můžete od nich získat první feedbacky a případně ještě svůj produkt nebo služby upravit. To je ale možné, jen v případě, že nějaké získáte. K tomu je nejlepší, když o sobě dáte vědět vašemu okolí nebo cílové skupině. Jak na to jít jednoduše?

Kontaktování  nových zákazníků telefonicky patří jen do korporátů a velkých rozjetých firem. To je mýtus, se kterým se velmi často setkávám. Narážím na to v komentářích nebo od lidí, kteří s obchodem nebo domlouváním spoluprací po telefonu nemají tolik zkušeností. Hodně obchodníků by jako já řeklo, že je to přesně naopak. V poslední době jsem spolupracoval s drobnými řemeslníky a živnostníky, kteří uvažovali nad začátkem podnikání a jednoduchý telefonát se nám ukázal jako nejvhodnější forma pro oslovení zákazníků, rychlé zjištění potřeb a pak hledání spolupráce nad řešením.  

Nejprve bych vám přiblížil vůbec samé začátky telemarketingu a jak vznikl. Tento typ marketingu se začal rozšiřovat s rozšiřováním telefonů do domácností. Údajně americké ženy, které chtěly prodat své výrobky, tak zavolaly do ostatních domácností „Ahoj, mám tady tolik a tolik croissantů, cookies nebo čehokoliv jiného.. máte rádi cookies? Koupíte si nějaké?“ A dávaly tak vědět své komunitě o tom, že něco vyrábí, že něco dělají… A mně přijde, že se k tomu vracíme. Když nefungují nebo zrovna nejsou vhodné kampaně, Instagram, je příjemný telefonát super nástroj, jak dát o sobě vědět a v rychlosti zjistit, jestli má smysl z obou stran se pobavit o spolupráci. .

To mě napadlo, když jsem spolupracoval s paní, která pekla dorty. Nadhodil jsem, že bychom mohli zkusit zavolat lidem, na pár věcí se zeptáme, paní představí sebe a svůj byznys a zjistíme, jestli jim můžeme poslat e-mail s nabídkou jejích dortů. A nápad se jí líbil „To je fajn. To nikomu nic neprodávám.“ Už tohle je ale telemarketing. 

Tím se vracím zpátky na začátek, že i v té vaší komunitě nemusíte být velký podnikatel nebo firma s desítkami zaměstnanců, ale stačí se obrátit na vaše okolí. Koukněte na koho máte kontakt a zavolejte jim „Ahoj, jsem tady, dělám to a to. Zajímalo by tě to? Kdyby si chtěl, možná už teď chceš, můžu ti poslat, co dělám a zůstat v kontaktu.“ To je za mě ten nejjednodušší krok, jak začít získávat nové spolupráce a nové zákazníky. Musím říct, že mám z toho hodně dobrou zkušenost a lidé na to velmi pozitivně reagují. Minimálně řeknou, že si uloží číslo a budete v kontaktu. 

Tímto krokem budete mít skvěle našlápnuto do vašeho podnikání.   

Ať se vám ve vašich začátcích daří

Jakub

Jakub Zamazal

Podnikatel a partner Školícího centra pro telefonování

Jakub sám vždycky telefonoval a teď ho baví pomáhat s telefonem i ostatním. Razí heslo, že teorie bez praxe je k ničemu. Vstupuje tedy do firem jako externí trenér, který vezme telefon do ruky, ukáže a pak i naučí obchodníky nebo operátory zvýšit úspěšnost a nastavit si správné myšlení.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.