...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak získat odpověď od zákazníka

Jak získat odpověď od zákazníka

Jak pokládat otázky v obchodě? Operátoři a obchodní zástupci často nepokládají otázky správně a nadají zákazníkům prostor na její odpověď. Jak na to?
Jak pokládat otázky v obchodě? Operátoři a obchodní zástupci často nepokládají otázky správně a nadají zákazníkům prostor na její odpověď. Jak na to?

Abychom zákazníka nebo proces obchodu někam posunuli, je zásadní pokládat správné otázky správně. Možná vám to bude znít jasně, ale kolikrát si to sami obchodníci vůbec neuvědomují a pak se diví, že odcházejí nebo končí hovor bez odpovědi.

Včera na workshopu jsme na to zrovna narazili. Přišel za mnou obchodník a říká: „Kubo, jaké jsou tvoje otázky, které zaručeně pomohou? Já mám asi 10 vytipovaných, na které se ptám.“ To si rád poslechnu! Hned se pouštíme do ukázkového hovoru

Hovor krásně plynul a když přišel čas na to si plácnout se zákazníkem a posunout obchod, tak zaznělo něco ve stylu: „Pane Nováku, chci se vás zeptat, jestli vám to dává smysl, protože mně to smysl dává. Kdybychom začali spolu dělat TO a TO, tak by to šlo TAKHLE a TAKHLE. Tak jsem se chtěl ještě jednou zeptat, jestli budeme spolupracovat, protože já bych s vámi velmi rád spolupracoval. Rád bych se u vás zastavil a …“ a takhle to pokračovalo další minutu. 

Nevím, jak vy, ale já tam tu otázku slyším. Nicméně zákazník nedostal žádný prostor zareagovat

Pokud vím, že potřebuju položit otázku, na kterou chci znát zákazníkovu odpověď, tak se na to připravím. V mém případě, a kolikrát i u jiných obchodníků, kteří rádi mluví a prezentují, se musím kousnout do rtu, položit otázku a čekat na odpověď

Pokud se v tom poznáváte a máte problém s tím, že vám zákazník neodpovídá na to, co potřebujete, tak se zamyslete nad tím, jestli byla otázka vůbec položená a končí otazníkem.  Zda zákazník chápe, že to je otázka a má čas na to odpovědět. Stačí jednoduchá otázka ve stylu: „Můžu se u vás zastavit? Dává vám to smysl? Můžeme si plácnout?“

Jednoduchá věc, která může razantně změnit vedení hovoru. Pokud byste potřebovali udělat revizi vašeho stávajícího telefonního manuálu, klidně se potkejme na konzultaci a zapracujeme na tom, ať jsou vaše hovory ještě úspěšnější.

Ať se vám daří v obchodech

Jakub Zamazal

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...
Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Všichni známe důležitost referencí. Většina z nás si domyslí k čemu slouží, proč jich je dobré mít co nejvíc a proč ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.