...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak uspět v obchodě jako nováček

Jak uspět v obchodě jako nováček

Začínáte s obchodem a možná vám v hlavě běhá pár pochybovačných myšlenek. Co když zákazník pozná, že potřebuju peníze? Co když tento obor není pro mě? Co když na další schůzce neuspěju? A možná další a další věci, které vás brzdí v rozjezdu. Každý může uspět v tom, co dělá a stejně tak může každý neuspět. Neúspěch necháme jiným a podíváme se, jak uspět.
Začínáte s obchodem a možná vám v hlavě běhá pár pochybovačných myšlenek. Co když zákazník pozná, že potřebuju peníze? Co když tento obor není pro mě? Co když na další schůzce neuspěju? A možná další a další věci, které vás brzdí v rozjezdu. Každý může uspět v tom, co dělá a stejně tak může každý neuspět. Neúspěch necháme jiným a podíváme se, jak uspět.

Vše je o víře. Můžu si vydělat peníze. Můžu uspět. Můžu být dobrým obchodníkem. Věřím, že to můžu zvládnout. Není tam jistota, ale je tam víra v nějaký výsledek

Co pomáhá víru udržet? 

Naše podvědomí vstřebává všechno, co se kolem nás děje. Proto je důležité se obklopit správnými věcmi. Co mi může pomoct? Vidím jiného obchodníka, který toho dosáhl a vidím, že to je možné. Například v 80. letech nikdo neuběhl míli pod 4 minuty. Roger Bannister byl první člověk, který to uběhl. A po něm to uběhli další desítky lidí, ne-li stovky. Co se změnilo? Jenom uvěřili, že to je možné. A stejně tak to je i v obchodě. Pokud někam nastupuje nováček a má dělat byznys, měl by se setkávat s obchodníky, kterým to funguje. Uvidí, že je to možné. Proto by obchodní porady měli být o tom, ukázat, že to jde! 

Víře pomáhá i podpora od ostatních. Není nic horšího, než být mezi lidmi, kteří vám neustále vysvětlují: „To je těžký, to nejde“. S velkou pravděpodobností neuspějete. Představte si sportovce na běžecké dráze, který stojí na začátku a říká: „To je fakt štreka. Je to daleko. To možná nedám. Fouká vítr proti mně. Včera jsem si zvrtnul nohu a svítí sluníčko. Já asi nebudu první…“ No to asi nebude. Navíc pokud tam jsou ostatní, kteří říkají: „Máš pravdu. Je to těžký, abys byl první. Asi nebudeš…“ Tak mu v tom určitě nepomohou. 

U obchodníků je to stejné. Pokud se budu potkávat s lidmi, jak v soukromí, v byznysu, kdekoliv, kteří mi budou vysvětlovat, že to je špatné a není možné toho dosáhnout, tak můžu dělat, co chci, ale do podvědomí to stejně vleze a nijak to neodfiltruju. Tudíž záleží i na tom, s kým se setkáváme. Jestli se bavím s lidmi, kteří říkají: „Jasně, můžeš to dát, proč bys nemohl. Všichni můžou. Můžeš vymyslet, nový způsob…“ Tak je větší šance, že si víru udržím. 

Čerpejte inspiraci od ostatních. Vybírejte si, co budete číst. Pokud čtete noviny, které se zabývají krachy a jak někdo nemůže uspět, jdou opět do vašeho podvědomí negativní vjemy. Naopak si vybírejte knížky, které motivují, které vás nakopnou. Může to být například inspirativní rozhovor s úspěšným člověkem z vašeho oboru, který říká, že si také něčím prošel a je možné uspět. Stejně tak televize nebo videa. Preferujte motivační videa, které pozitivně ovlivňují mysl nebo pokud dáváte přednost audiu, tak si sáhněte po zajímavých motivačních podcastech. 

Ve stručnosti: Obklopte se motivačními vjemy, které podpoří vaši víru v sebe a v to, co děláte

Tip do praxe

Kromě víry i trochu něco praktického. Pro každého obchodníka je motivačním prvkem počet rozjednaných obchodů. Pokud totiž nemám výsledek a bojím se, že ho nedosáhnu ani teď, ale mám více zákazníků rozjednaných, kde je potenciál prodeje, tak mi to dodává energii, motivaci a víru v to, že je to možné. Naopak pokud mám jen 5 rozjednaných zákazníků, 4 nekoupili, tak k pátému půjdu velmi negativně naladěn. A to je velmi častý problém u lidí, kteří nastoupí. Rozjednají si pár obchodů a nemají vysokou aktivitu. Pokud bojujete s výmluvami, tak si přečtěte tento článek

Věřte v sami sebe, obklopte se stejně naladěnými lidmi, kteří jsou úspěšní a buďte proaktivní. Nebo přijďte na náš workshop, kde dostanete dávku energie do dalších kroků a navíc si odnesete i funkční návody a řešení přímo vám na míru.

Ať se vám daří

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

​​Pamatujete si na ty situace, kdy jsme jako děti chtěli jedině ty “značkové” boty? Marně jsme rodičům vysvětlovali, že jsou ...
Syndrom vyhoření je výsledkem dlouhotrvajícího stresu, ztráty smyslu života, trvalého přetížení, chaosu a neuspořádaných vztahů. V dnešní uspěchané době orientované ...
Založil jsem podnikatelský inkubátor, ve kterém jsem pomáhal nadšencům nejrůznějších byznys nápadů s jejich realizací a správným nasměrováním, aby byl ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.