...
⏰ Blíží se

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak uplatnit poznatky z knížek a kurzů v praxi a udělat z nich návyk

Jak uplatnit poznatky z knížek a kurzů v praxi a udělat z nich návyk

Většina z nás čte různé knihy nebo absolvuje kurzy o prodeji, vedení týmu, osobním rozvoji… Potkáváme se však s otázkou: Jak všechny tyto poznatky převést do praxe a udělat z nich návyk?
Většina z nás čte různé knihy nebo absolvuje kurzy o prodeji, vedení týmu, osobním rozvoji… Potkáváme se však s otázkou: Jak všechny tyto poznatky převést do praxe a udělat z nich návyk?

Knih, workshopů a přednášek je spousta a nám se líbí všechny. V tom je ten problém! Jdeme na přednášku o překonání strachu. Koupíme si knihu o komunikaci. A nakonec si na youtube pustíme video o řeči těla.

Snažíme se absorbovat co nejvíce informací z různých směrů, vytvořit z nich nějaké ucelené sdělení a to hned implementovat. A najednou zjistíme, že to nefunguje. Nejde to a my nevíme proč. Vždyť všechny načerpané poznatky jsou správné, přesto se nám je nedaří zužitkovat.

Co s tím?

Podělím se dnes s vámi o přístup, na který jsem si přišel a který mě samotného posouvá v určitých dovednostech. Jeho základní myšlenka zní: Zorganizujte si svoje vzdělávání.

Ano, vzdělávání musí být organizované – cílit na jednu dovednost, kterou si vybereme, a jen na tu se soustředit.

Například víme, že nám dělá problém komunikace. Ale jaká, kdy a s kým? S klientem samotným nebo prezentace před větším počtem lidí? Nebo nejsme dostatečně asertivní či nám u prodeje rychle dojdou argumenty?

Důležité je co nejvíce specifikovat to, v čem chceme prohloubit dovednost. A na základě specifikace si stanovit konkrétní cíl, co se chceme naučit. Přišli jsme třeba na to, že nevíme, jak začít komunikovat s klientem na obchodním jednání. Víme, co chceme zlepšit, máme stanovený cíl a teď vyhledáváme relevantní informace pouze k tomuto tématu. Do googlu nebo youtube zadáme „jak začít obchodní jednání“. Stejně tak knihy a kurzy si vybíráme právě s tímto tématem. Soustředíme se jen na něj. Jestliže chceme prohloubit více dovedností z různých směrů, děláme to postupně, každou zvlášť. Až se naučíme jednu, přistoupíme k další.

Když se budeme soustředit pouze na jednu dovednost, můžeme rovnou nabyté informace implementovat a zároveň vyhodnocovat.

Zkuste zvolit jednu cestu a sledujte, jestli funguje. Pokud ne, vezměte si ponaučení a zvolte jinou.

Vzdělávání je proces, který vyžaduje soustředění. Skákáním od jednoho k druhému ničeho nedocílíte. Určete si jednu dovednost, kterou se chcete v nejbližší době naučit nebo ji zdokonalit a jen té se věnujte.

PS: Dejte si pozor, abyste prohlubovali nejen slabé, ale i silné stránky. Vzdělávání musí být vyvážené.

Přeji úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Nábor nových lidí je jeden z nejdražších procesů každé firmy. Jak tedy sehnat takové lidi do firmy, aby se celý ...
Přes dvě třetiny firem prohlašují, že se neobejdou bez inovací, byť mnohdy jde pouze o drobná vylepšení. Zároveň však velká ...
Nálada je vaše zodpovědnost Jedna z nejzásadnějších věcí, kterou by měl každý manažer umět, je převzít zodpovědnost za náladu v ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Zúčastněte se 4.4. webináře ZDARMA

Odnesete si konkrétní nápady na efektivní využití AI pro generování kvalitních leadů, nastavení obchodního procesu pro uzavření více obchodů a získání doživotních zákazníků.