...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak uplatnit poznatky z knížek a kurzů v praxi a udělat z nich návyk

Jak uplatnit poznatky z knížek a kurzů v praxi a udělat z nich návyk

Většina z nás čte různé knihy nebo absolvuje kurzy o prodeji, vedení týmu, osobním rozvoji… Potkáváme se však s otázkou: Jak všechny tyto poznatky převést do praxe a udělat z nich návyk?
Většina z nás čte různé knihy nebo absolvuje kurzy o prodeji, vedení týmu, osobním rozvoji… Potkáváme se však s otázkou: Jak všechny tyto poznatky převést do praxe a udělat z nich návyk?

Knih, workshopů a přednášek je spousta a nám se líbí všechny. V tom je ten problém! Jdeme na přednášku o překonání strachu. Koupíme si knihu o komunikaci. A nakonec si na youtube pustíme video o řeči těla.

Snažíme se absorbovat co nejvíce informací z různých směrů, vytvořit z nich nějaké ucelené sdělení a to hned implementovat. A najednou zjistíme, že to nefunguje. Nejde to a my nevíme proč. Vždyť všechny načerpané poznatky jsou správné, přesto se nám je nedaří zužitkovat.

Co s tím?

Podělím se dnes s vámi o přístup, na který jsem si přišel a který mě samotného posouvá v určitých dovednostech. Jeho základní myšlenka zní: Zorganizujte si svoje vzdělávání.

Ano, vzdělávání musí být organizované – cílit na jednu dovednost, kterou si vybereme, a jen na tu se soustředit.

Například víme, že nám dělá problém komunikace. Ale jaká, kdy a s kým? S klientem samotným nebo prezentace před větším počtem lidí? Nebo nejsme dostatečně asertivní či nám u prodeje rychle dojdou argumenty?

Důležité je co nejvíce specifikovat to, v čem chceme prohloubit dovednost. A na základě specifikace si stanovit konkrétní cíl, co se chceme naučit. Přišli jsme třeba na to, že nevíme, jak začít komunikovat s klientem na obchodním jednání. Víme, co chceme zlepšit, máme stanovený cíl a teď vyhledáváme relevantní informace pouze k tomuto tématu. Do googlu nebo youtube zadáme „jak začít obchodní jednání“. Stejně tak knihy a kurzy si vybíráme právě s tímto tématem. Soustředíme se jen na něj. Jestliže chceme prohloubit více dovedností z různých směrů, děláme to postupně, každou zvlášť. Až se naučíme jednu, přistoupíme k další.

Když se budeme soustředit pouze na jednu dovednost, můžeme rovnou nabyté informace implementovat a zároveň vyhodnocovat.

Zkuste zvolit jednu cestu a sledujte, jestli funguje. Pokud ne, vezměte si ponaučení a zvolte jinou.

Vzdělávání je proces, který vyžaduje soustředění. Skákáním od jednoho k druhému ničeho nedocílíte. Určete si jednu dovednost, kterou se chcete v nejbližší době naučit nebo ji zdokonalit a jen té se věnujte.

PS: Dejte si pozor, abyste prohlubovali nejen slabé, ale i silné stránky. Vzdělávání musí být vyvážené.

Přeji úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Pojďme si nalít čistého vína. Slovo motivace dokáže samo o sobě vzbudit mnoho emocí. Pro jedny má pozitivní význam, který ...
Konec roku se blíží a s ním i čas na zhodnocení plnění plánů. Když se nedaří, pro některé firmy je ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.