...
KONZULTACE ZDARMA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak se zbavit nejistoty při rozhodování

Jak se zbavit nejistoty při rozhodování

Snížení rizika při manažerském rozhodování. K tomu jsou potřeba leadeři a sebevědomí, které zajistí úspěch firmy i v těžkých dobách.
Snížení rizika při manažerském rozhodování. K tomu jsou potřeba leadeři a sebevědomí, které zajistí úspěch firmy i v těžkých dobách.

Jak teď pozoruji poslední dobou vývoj ve firmách, tak jsem zjistil jeden zajímavý fenomén. Některé firmy jsou v této době stále úspěšné a jiné mají velké propady, a není to jen vládními opatřeními. Probíral jsem to s několika majiteli a řediteli firem a zjistili jsme jednu zásadní věc. To, kde je zakopaný pes!

Úspěšné firmy mají leadery, jejichž úspěch není postavený na znalostech nebo dovednostech, ale především na sebevědomí. Sebevědomí je přímo úměrné úspěchu! Jak máme silné a zdravé sebevědomí, tak máme úspěšné firmy. 

Naše sebevědomí je postavené na minulých zkušenostech, které jsme zvládli, ale i na těch, kde jsme selhali. Každý ví, že silné a zdravé sebevědomí se v krámě koupit nedá, ale mám pro vás super tip, jak na tom zapracovat. Sepište si všechny své úspěchy (a věřte, že jich nebude málo), a pak si položte otázku: „Proč jsem byl úspěšný? Jaký byl princip úspěchu?“ Pozor na obecná tvrzení a řeči typu „Byl jsem důsledný. Měl jsem energii.“ Místo toho se zaměřte na to, co bylo příčinou, že jsem byl důsledný. 

Například jsem si zjistil všechny informace od kolegů, klientů a trhu. Následně jsem provedl správné načasování rozhodnutí, neustále jsem si připomínal „Proč to dělám“ a tím jsem to dotáhl do konce. 

To samé doporučuji i s neúspěchy, kde se zaměřuji na princip selhání. Například jsem se rozhodoval pod tlakem. Přišlo řešení, přijal jsem ho a pak se mi to vrátilo. Neřešil jsem, jaký to bude mít dopad na další oddělení, na lidi, motivaci týmu nebo na finance. Přišla výhodná nabídka, hezké řešení a já jsem se vůbec nezaměřil na to, jestli to potřebuji. 

Pokud si nejste jistí, jestli se bude dařit vašim firmám, jestli získáte nové zakázky nebo stojíte před důležitým rozhodnutím, tak si vezměte vytvořený seznam principů, kde jste se rozhodli správně a rozhodujte se podle nich. Pak se vám budou rozhodnutí dařit mnohem lépe. Věřte, že v této době potřebujeme silné sebevědomí a právě tento manuál pro sebevědomí vám může pomoci v rozhodování. 

Pamatujte, že za každou úspěšnou firmou stojí sebevědomý leader. Pokud cítíte prostor na zlepšení strategického vedení, procesů a vedení lidí, potkejme se na konzultaci nebo na workshopu

Ať se vám daří

Libor Zinkaizl

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické řízení, rozvoj leadershipu a time management

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je CRM systém CRM systém je nástroj, který soustředí všechna data o vašich zákaznících na jednom místě a přehledně. ...
Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Krok #1 v konkurenci  Ještě než přejdeme k tématu samotné konkurence a jak ji vnímat – je potřeba vědět, kdo ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6752 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.