...
KONZULTACE ZDARMA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak se z obchodníka na hranici přežití stal nejlepší obchodník ve firmě?

Jak se z obchodníka na hranici přežití stal nejlepší obchodník ve firmě?

Firma BezPlýtvání s námi navázala dlouhodobou spolupráci hlavně z důvodu zvýšení zisku, úspěšnosti obchodníku na schůzkách a po telefonu a zrychlit adaptaci nových členů obchodního týmu. Jak se nám to povedlo?
Firma BezPlýtvání s námi navázala dlouhodobou spolupráci hlavně z důvodu zvýšení zisku, úspěšnosti obchodníku na schůzkách a po telefonu a zrychlit adaptaci nových členů obchodního týmu. Jak se nám to povedlo?

Firma BezPlýtvání.cz pomáhá domácnostem i firmám optimalizovat jejich náklady za energie od roku 2011. Aktivně sledují vývoje cen elektřiny a plynu, starají se o tarify, energetické aukce a pomohou i s fotovoltaikou. Jejich obchodní tým čítá nad 40 lidí po celé České republice a rozhodli se, že chtějí lepší obchodní výsledky.

Jaké byly požadované cíle?

  • Zvýšení zisku o 15 %
  • Zvýšení úspěšnosti obchodníků o 10 procentních bodů
  • Zrychlení adaptace nováčků

Jak to začalo?

Na začátku spolupráce jsme detailně zanalyzovali firmu od její historie, nynějších souvislostí a současného stavu. Následně jsme si společně definovali strategické milníky, které bylo třeba dosáhnout k naplnění stanovených cílů a definování dílčích kroků, které nás k cílům dovedou. 

Jak to probíhalo?

  1. Začali jsme dovednostním workshopem, kde jsme se s obchodníky zaměřili na jejich silné i slabé stránky, prošli si jejich nejkritičtější situace, na kterých jim často hovory a schůzky ztroskotali a vytvořili jejich řešení. Díky tréninkům se zvýšila jejich úspěšnost po telefonu a mají více domluvených schůzek, které jsou efektivnější a s tahem na branku
  2. Další workshop jsme směřovali na mentální postoj a motivaci, kterého se zúčastnili i manažeři týmů. Každý si vytvořil svůj osobní rozvojový plán, kde si definovali důležité otázky, jak na osobní tak profesní rovině, které vedly ke zvýšení motivace do všech aktivit a také k následování firemní vize
  3. Se CEO jsme konzultovali provizní model, tak aby byl dostatečně motivační a zároveň došlo k plnění finančních plánů.  
  4. Vytvořili jsme společně i několik pomocných materiálů, ať už manuál na vedení schůzek strategicky, ale i improvizačně, tak pro zajištění rychlejší adaptace nováčků. Všechny manuály jsme si společně prošli, aby jim každý rozuměl a natrénovali v simulačním prostředí, než se šlo do praxe. Adaptace nováčků se velmi zefektivnila a zrychlila a úspěšnost prodejů se zvýšila o 10 procentních bodů.
  5. S team leadery jsme na workshopu otevřeli téma udržení výsledků v týmu, jejich motivace a adaptace nováčků s cílem zajištění dlouhodobě motivovaného týmu.
  6. V druhé polovině roku jsme měli nastavené pravidelné workshopy jak s matadory, tak s nováčky, které se věnovaly vždy konkrétní problematice.

Jak to vypadá teď?

Ve firmě BezPlýtvání.cz se nám podařilo nastavit nový obchodní model, kde jsme lehce snížili obrat společnosti, ale razantně snížili náklady, které přinesly zvýšení zisku oproti předchozímu, konkrétně o 20 %. V celém týmu došlo ke zvýšení úspěšnosti na domlouvání schůzek i na schůzkách samotných a zefektivnili jsme adaptaci nováčků. Například nováček, který se zprvu pohyboval na hranici přežití, se změnou modelu a jeho tréninku se stal nejlepší obchodník s neuvěřitelným desetinásobným výsledkem

Pro koho je podobná spolupráce vhodná? 

Pro menší a střední firmy s desítkami obchodníků, kteří dávají důraz na kvalitu než na kvantitu.

Chci se dozvědět více o dlouhodobé spolupráci

Podívejte se, jakých výsledků jsme dosáhli s dalšími firmami – v Quitecu uvedení nového produktu na trh, v Iframixu jsme zvýšili hodnotu obchodů nebo jak jsme během jednoho roku splnili dvouleté plány v Extérii?

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické řízení firem, obchodní strategie a zvyšování prodejů

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je CRM systém CRM systém je nástroj, který soustředí všechna data o vašich zákaznících na jednom místě a přehledně. ...
Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Krok #1 v konkurenci  Ještě než přejdeme k tématu samotné konkurence a jak ji vnímat – je potřeba vědět, kdo ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6752 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.