...
KONZULTACE ZDARMA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak se vymotat z námitek a domluvit si schůzku

Jak se vymotat z námitek a domluvit si schůzku

Nejdůležitější při obchodním volání je držet se linie příběhu. Tu často narušují námitky, na které obchodníci nejsou připraveni, a přicházejí o klienty.
Nejdůležitější při obchodním volání je držet se linie příběhu. Tu často narušují námitky, na které obchodníci nejsou připraveni, a přicházejí o klienty.

V závěru minulého workshopu jsem dostal otázku. Kdybych z těch všech věcí, které jsme se ten den naučili, měl vybrat jednu jedinou, kterou bych doporučil úplně každému, aby mu zvýšila šanci na to, že domluví schůzku. Která by to byla?

Nad odpovědí jsem nemusel dlouho přemýšlet. Za mě rozhodně – Držet se hlavní linie příběhu

Stává se vám, že si před hovorem uděláte nějakou představu? Představujete si, jak to bude probíhat, jak to domluvíte, jak se zeptáte a jak si na konci řeknete o tu schůzku… ale dost často tam nedojdete? Častým problémem je, že se zamotáte někde v řešení nějaké námitky, na kterou v tu chvíli nemáte správnou odpověď. 

Co vám mohu doporučit, co mi vždy funguje a osvědčilo se mi to, je mít v hlavě to, že se chci držet hlavní linie, kde cílem je – říct si o schůzku

V hovoru se stává, že nám zákazník předkládá věci jako je námitka, poznámka, už jsem tady někoho měl a nemělo to smysl, budu muset o tom popřemýšlet, pošlete mi to do e-mailu a podobné. 

My máme dvě možnosti! Buď se v tom budeme motat, rozebírat a zabíhat do dalších cestiček mimo náš cíl. Nebo se s tím rychle vypořádáme, vrátíme se zpátky a řekneme si o schůzku.

Často vypadají hovory následovně: „My už jsme to i s někým řešili a tehdy nám to nedávalo smysl. Myslím, že teď vás taky odmítneme.“ Na to je ideální jednoduchá, rychlá, základní reakce, kterou používám: „Mně je to jasné, že to nějakým způsobem řešíte. Na to se zaměřuju. Jsem s tím v pohodě, počítám s tím. Pojďme si na to sednout, podíváme se, třeba z toho žádný výsledek nebude.“ 

Nebo se objevují reakce: „Já asi nebudu mít zájem. Ukončíme to tady, ani nebudeme pokračovat.“ Mojí rychlou reakcí je: „Jasně, počítám s tím, že to může dopadnout nezájmem. Pojďme si sednout. Uvidíme, třeba se nějakým způsobem nedomluvíme. Můžu se u vás zastavit tehdy a tehdy?“

Vždy se rychle stihnu z těch malých příběhů, které se mohou rozvinout v další velké drama, vrátit zpátky a pokud to jde, říkám si o schůzku. Vyzkoušejte to i vy. Nebo si přijďte pro další tipy a návody, které řešíme na workshopu s dalšími obchodníky, operátory a account manažery.

Hodně úspěšných obchodů

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na zákaznickou péči a prodej po telefonu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Taky věříte tomu, že se online nedá prodávat a na osobní schůzku nic nemá? Osobní setkání má svoje místo. Ale ...
Je vám okolo dvaceti a reakce rodičů jsou jistě: „Konečněééé. Už jsme mysleli, že se nedočkáme. Jsme na tebe tak ...
Víte, že léto nemusí být nejslabším obchodním obdobím v roce? Víte, jak se argumentačně připravit na to, proč by měl ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6752 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.