...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak se udržet na trhu a nezkrachovat

Jak se udržet na trhu a nezkrachovat

Pár let za sebou jsme měli ve firmě malé zisky. I přesto že obrat rostl. Problémem bylo, že se neřídil obchod, změnil se trh a my nereagovali.
Pár let za sebou jsme měli ve firmě malé zisky. I přesto že obrat rostl. Problémem bylo, že se neřídil obchod, změnil se trh a my nereagovali.

Důležité je koukat na firmu z nadhledu. Dívám se na ni jako na dům. Každý dům, aby dobře fungoval musí mít základy – hodnoty a kulturu. Také musí mít obvodové zdivo. Stěny reprezentují lidé, bez kterých nejde dělat business, dále procesy, díky kterým organizujeme lidi k dosažení výsledků, finance, které nám musí přinášet zisky a v neposlední řadě musíme něco prodávat.​

Stalo se nám, že jsem měl pár let za sebou ve firmě malé zisky. I přesto, že nám obrat rostl. Začali jsme hledat problém a zjistili, že vůbec neřídíme obchod a že se změnil trh a my na změnu vůbec nereagovali

I když nám to několik let šlo, tak jsme zjistili, že musíme jinak hodnotit lidi a pracovat s jejich motivací. Dokonce se nás lidé ptali, co je naším smyslem, co nabízíme? Ukázalo se, že to neví ani naši lidé

Začali jsme pracovat na vizi, strategii a plánování. Pracovali jsme na tom 2 – 3 roky. Byla to obrovská zkušenost. Měli jsme dvě možnosti. Buď pokračovat v tom, jak jsme to dělali a téměř nevydělávat, anebo to celé otočit. Nakonec se nám podařilo z 0,5% zisku dosáhnout na 9%, což byl v té době dvojnásob průměru v tomto odvětví. Třeba najdete z mojí zkušenosti inspiraci i pro sebe nebo se potkejme na konzultaci či v rámci dlouhodobé spolupráce a přineseme vaší firmě vyšší obchodní výsledky.

Ať se vám daří

Libor Zinkaizl

Autor článku

Specialista na strategické řízení (founder Česká Podnikatelská Aliance & ex-founder IMCO)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.