...
⭐ NOVINKA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak se dostat do firem a prodat jim

Jak se dostat do firem a prodat jim

Jaký je rozdíl mezi potřebou a požadavkem nejen u zákazníka, ale i u vás? Jak oslovovat nové firmy a prodávat jim? Co když se zákazník bojí se zeptat?
Jaký je rozdíl mezi potřebou a požadavkem nejen u zákazníka, ale i u vás? Jak oslovovat nové firmy a prodávat jim? Co když se zákazník bojí se zeptat?

Další díl #janicnechci se zaměřil na hledání potřeb a naslouchání požadavků jak z pohledu obchodníků u zákazníků, tak z pohledu majitelů v souvislosti se svou firmou. Na co si dát pozor?

Když jednáme s majiteli firem o tom, které školení by chtěli, jaký dokument vytvoříme, nebo jestli se pustíme do prodejního manuálu, tak v některých případech se vrháme do jiné aktivity, než kterou původně chtěli. To je i jeden z důvodů, proč máme na webu poptávky. Když si voláme s klienty nebo jdeme na společnou schůzku, tak někdy zjistíme, že je ta hlavní potřeba někde jinde a upravíme další aktivity. Protože vám chceme pomoci v dosažení vašich cílů a ne z vás “tahat peníze” na aktivitách, které vám k cílům nemusí pomoci.

Co mám dělat, když se chci dostat do firmy? 

Máte 3 základní možnosti, jak se do firem dostat. Některé jsou úspěšnější metody, některé méně. 

Studené telefonování 

Kdy voláte do firmy: “Dobrý den, spojte mě prosím s XY, protože…” (Psali jsme o tom například v článku o LinkedInu – podívejte se na část Snadná cesta k cílové skupině a rozhodovateli) Méně účinné, každopádně je to super pro analýzu a následné vytvoření strategie.

Marketing

Marketing, který čeká na aktivitu zákazníka například kliknutí na reklamu. Tím vstoupí do obchodní cesty, během které různými nástroji a aktivitami se mu snaží prodat. 

Kombinace obchodu a marketingu 

Za mě nejlepší možnost. Marketing generuje leady a připravuje obchodníkovi půdu pro prodej. Na něm je pak dotažení obchodu. 

Problém je u firem, které jsou buď hodně marketingově, nebo naopak hodně obchodně zaměřené. U marketingově zaměřených firem je dobře zvládnutý online, ale pokulhává řízení firmy nebo obchod jako takový. Naopak u hodně obchodně zaměřených firem mají vyladěné procesy, ale jen jeden nebo dva lidi na marketing, který není pomalu ve výsledku vidět. Proto je důležité najít balanc mezi obchodem a marketingem, ten přinese nejlepší výsledky.

Více se dozvíte ve videu nebo podcastu.

Nebo si pusťte pořad na podcastových platformách – Apple Podcast a Spotify

Další otázky do #janicnechci pokládejte zde: https://bit.ly/dotazy-janicnechci 

Přeji Vám úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Proč mít jednotný styl ve firmě  Představte si situaci, kdy jako klient jdete do firmy na jednání. Ve dveřích potkáte ...
OSVČ, nebo s. r. o.? Živnostenské podnikání přináší několik nesporných výhod. Vyřízení živnosti je rychlé a levné, jednodušší situaci máte ...
Společná vize  Vize, mise, hodnoty jsou často omílanými tématy napříč všemi společnostmi. Kolik z nich je však jasně komunikují zaměstnancům ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6648 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.