...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak rychleji nastartovat spolupráci a vyhnout se uhánění?

Jak rychleji nastartovat spolupráci a vyhnout se uhánění?

Jak přivést zákazníka k první aktivitě? Obchodní proces probíhal tak, že po domluvení obchodu se zákazníkem se přešlo jen k vytvoření objednávky.
Jak přivést zákazníka k první aktivitě? Obchodní proces probíhal tak, že po domluvení obchodu se zákazníkem se přešlo jen k vytvoření objednávky.

Na školeních a konzultacích jsme řešili s několika obchodníky, jak přivést zákazníka k první aktivitě. Obchodní proces probíhal tak, že po domluvení obchodu se zákazníkem se přešlo jen k vytvoření objednávky. Zákazníkovi došel formulář s objednávkou v pdf., kterou vyplnil, vytiskl, podepsal, naskenoval a poslal zpátky.

Toto bylo řešení jedné české sociální sítě. To podstatné ale bylo vymyslet, jak přimět zákazníka, který se zaregistruje, aby napsal první článek či příspěvek. A díky tomu zjistil, jaký dosah daný článek může mít, jaké jsou výhody dané služby a k čemu tato síť může pomoci

Všichni jsme se shodli na tom, že to není o jedné zázračné větě, kterou jim řekneme a najednou si všichni udělají tuto síť jako prioritu. Zamýšleli jsme se nad celým obchodním procesem a došlo nám, že je zbytečně složitý a je potřeba předělat postup procesu se zákazníkem. 

Po uzavření obchodu jsme tedy přeskočili zdlouhavé vyplňování objednávky zákazníkem a rovnou jsme se ho ptali. Jaký je váš e-mail? Jakou adresu mám zadat? Je to podle IČO? Pokračovali jsme v informování. Paušál za službu vychází na tolik a tolik, jak jsme si říkali a kvůli nastavení celé té služby si můžeme zavolat později. Teď vám pošlu objednávku do e-mailu, vy jen zkontrolujete údaje a odsouhlasíte jejich správnost. 

E-mail se poslal ihned a zákazník to okamžitě potvrzoval. To všechno ideálně během hovoru. Teď se mohlo pokračovat v procesu k první aktivitě. Například v CRM, pokud potřebuju, aby zadal první projekt, tak to není o tom, že mu řeknete, tak tady vám posílám přístupové údaje a hrajte si. Ale po odsouhlasení obchodu se rovnou pusťte společně se zákazníkem do registrace a vytvoření projektu, ať vidí, jak to funguje.

Toto je jediný způsob, jak můžete člověka více přivést k nějaké aktivitě. Jinak to bude spousta přemlouvání, dohadování a dohánění zákazníka, aby tomu dal nějakou prioritu. 

Až se příště budete rozmýšlet, jak přivést zákazníka k nějaké aktivitě, zkuste se zamyslet, jestli nejde proces prodeje zjednodušit a udělat to se zákazníkem hned. To ušetří čas nejen vám, ale i zákazníkovi.

Přeji vám úspěšné obchody

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...
Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Všichni známe důležitost referencí. Většina z nás si domyslí k čemu slouží, proč jich je dobré mít co nejvíc a proč ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.