...
⏰ Blíží se

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak rychleji nastartovat spolupráci a vyhnout se uhánění?

Jak rychleji nastartovat spolupráci a vyhnout se uhánění?

Jak přivést zákazníka k první aktivitě? Obchodní proces probíhal tak, že po domluvení obchodu se zákazníkem se přešlo jen k vytvoření objednávky.
Jak přivést zákazníka k první aktivitě? Obchodní proces probíhal tak, že po domluvení obchodu se zákazníkem se přešlo jen k vytvoření objednávky.

Na školeních a konzultacích jsme řešili s několika obchodníky, jak přivést zákazníka k první aktivitě. Obchodní proces probíhal tak, že po domluvení obchodu se zákazníkem se přešlo jen k vytvoření objednávky. Zákazníkovi došel formulář s objednávkou v pdf., kterou vyplnil, vytiskl, podepsal, naskenoval a poslal zpátky.

Toto bylo řešení jedné české sociální sítě. To podstatné ale bylo vymyslet, jak přimět zákazníka, který se zaregistruje, aby napsal první článek či příspěvek. A díky tomu zjistil, jaký dosah daný článek může mít, jaké jsou výhody dané služby a k čemu tato síť může pomoci

Všichni jsme se shodli na tom, že to není o jedné zázračné větě, kterou jim řekneme a najednou si všichni udělají tuto síť jako prioritu. Zamýšleli jsme se nad celým obchodním procesem a došlo nám, že je zbytečně složitý a je potřeba předělat postup procesu se zákazníkem. 

Po uzavření obchodu jsme tedy přeskočili zdlouhavé vyplňování objednávky zákazníkem a rovnou jsme se ho ptali. Jaký je váš e-mail? Jakou adresu mám zadat? Je to podle IČO? Pokračovali jsme v informování. Paušál za službu vychází na tolik a tolik, jak jsme si říkali a kvůli nastavení celé té služby si můžeme zavolat později. Teď vám pošlu objednávku do e-mailu, vy jen zkontrolujete údaje a odsouhlasíte jejich správnost. 

E-mail se poslal ihned a zákazník to okamžitě potvrzoval. To všechno ideálně během hovoru. Teď se mohlo pokračovat v procesu k první aktivitě. Například v CRM, pokud potřebuju, aby zadal první projekt, tak to není o tom, že mu řeknete, tak tady vám posílám přístupové údaje a hrajte si. Ale po odsouhlasení obchodu se rovnou pusťte společně se zákazníkem do registrace a vytvoření projektu, ať vidí, jak to funguje.

Toto je jediný způsob, jak můžete člověka více přivést k nějaké aktivitě. Jinak to bude spousta přemlouvání, dohadování a dohánění zákazníka, aby tomu dal nějakou prioritu. 

Až se příště budete rozmýšlet, jak přivést zákazníka k nějaké aktivitě, zkuste se zamyslet, jestli nejde proces prodeje zjednodušit a udělat to se zákazníkem hned. To ušetří čas nejen vám, ale i zákazníkovi.

Přeji vám úspěšné obchody

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Jak udělat dobrý první dojem na schůzce? Jak by měl vypadat váš šatník a co by v něm nemělo chybět? ...
Při výběru marketingové agentury, popřípadě pak individuálního poskytovatele marketingu v podobě freelancera, je třeba myslet na pár důležitých věcí. Jaké ...
Co je vlastně VPC, neboli Value proposition canvas? K čemu je dobrý? Proč se využívá a proč je důležité mít ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Zúčastněte se 4.4. webináře ZDARMA

Odnesete si konkrétní nápady na efektivní využití AI pro generování kvalitních leadů, nastavení obchodního procesu pro uzavření více obchodů a získání doživotních zákazníků.