fbpx

Poslední dobou slýchávám od obchodních zástupců i jejich vedoucích, manažerů stejnou informaci. A to, že manažer obchodníka nemá úplně nabité baterky a připadá mu vyždímaný. Přemýšlel jsem, čím by to mohlo být, kde se nejvíce ztrácí ta energie… Můžou za to obě strany!

Sám se řídím jedním principem. Obrovsky mi pomohl v tom, že mě vedení obchodního týmu neždíme, ale pořád ode mě dostávají obchodní zástupci podporu a inspiraci, která má od manažera přicházet. 

Někdy se stane, že za mnou přijde obchodník a řekne „Petře, tohle mi nejde, zařiď to.“

V tu chvíli ho (možná dost tvrdě) otočím stylem „Promiň, dokud nepřijdeš s nějakým návrhem řešení, tak se o tom nehodlám bavit.“

Není to jako blesk z čistého nebe. Je to dohoda. My jsme se domluvili na spolupráci a nastavení celého fungování, že pokud s něčím přijde obchodník, co by chtěl změnit, že mu něco nefunguje, nemá výsledky, jaké bych chtěl… tak nepřehodí odpovědnost na manažera, ale přijde s nějakým vlastním návrhem řešení. Přečte si nějakou knížku, článek, vygooglí si něco, koukne do zápisků z minulých školení a zkusí v tom najít nějakou myšlenku nebo si najde nějaké předchozí obchodní případy a koukne, jak to řešil. 

Přijde s nějakou konkrétní myšlenkou a tu už spolu konzultujeme. Pro manažera je mnohem jednodušší pomoci ladit pouze tu konkrétní myšlenku obchodníka, než v tu chvíli zahodit práci, kterou měl do teď a začít vymýšlet něco úplně od nuly a bez kontextu. 

Pokud jste obchodník a chcete podpořit svého manažera, což se občas hodí… 🙂 Aby byl plný energie a mohl vás podporovat, tak pokud se objeví nějaký problém, zkuste přijít už s konkrétním návrhem, jak byste to řešili a jenom to spolu konzultujte. 

Pokud vedete tým, jste manažer, tak se naučte obchodníky zastavit a říct „Dobře Pepo, jaký je tvůj návrh řešení?“ Chvilku to potrvá, než se to zajede. Ale věřte, že vám to neskutečně ušetří energii. Jak obchodníkovi, tak manažerovi. Bude se vám dohromady mnohem lépe spolupracovat a povede to k lepším výsledkům.

Až budete toto příště řešit, zkuste nad tím zapřemýšlet. Nepomůže to jen manažerovi. Nepomůže to jen obchodníkovi. Pomůže to celému týmu! 🙂 

Hodně obchodů

Petr

Petr Bernadič

Zakladatel a mentor prodeje

Petr je spolumajitelem školícího centra a má na starosti obchod v marketingové agentuře. Jeho denní aktivitou je pomáhat firmám hledat nové cesty, jak prodávat produkty, služby a spolupráce. Koníčkem se mu pak stalo vzdělávání obchodníků a vedoucích i v jiných společnostech, na které si vyhradil pár dní v měsíci.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Získejte e-book Jak prodat i s vyšší cenou

Pokud nenabízíte ten nejlevnější produkt na trhu, tak právě pro Vás je připravený e-book, kde se dozvíte, jak si nastavit svou prodejní strategii.

Školící centrum jsme založili s vizí předávat letité zkušenosti dalším obchodníkům, protože sami víme, jak bývá naše profese často obtížná a plná zádrhelů. Zakládáme si vždy na férovém přístupu a učíme ho všechny stejně naladěné lidi. Při našich školeních vycházíme nejenom z reálné praxe, ale i z psychologie prodeje, kterou využíváme každý den u našich zákazníků.

Školící centrum Jana Laibla

Každý Prodává, s.r.o.
Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha 10

IČ: 28129156
Spisová značka:
C 184321 vedená u Městského soudu v Praze

©2020 - Všechna práva vyhrazena | Školící centrum Jana Laibla

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.
Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>