...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak řešit problémy v týmu

Jak řešit problémy v týmu

Od obchodních zástupců i vedoucích, manažerů slýchávám stejnou informaci. Manažer nemá plně nabité baterky a připadá mu vyždímaný. Za to můžou obě strany!
Od obchodních zástupců i vedoucích, manažerů slýchávám stejnou informaci. Manažer nemá plně nabité baterky a připadá mu vyždímaný. Za to můžou obě strany!

Poslední dobou slýchávám od obchodních zástupců i jejich vedoucích, manažerů stejnou informaci. A to, že manažer obchodníka nemá plně nabité baterky a připadá mu vyždímaný. Přemýšlel jsem, čím by to mohlo být, kde se nejvíce ztrácí ta energie… Můžou za to obě strany!

Sám se řídím jedním principem. Obrovsky mi pomohl v tom, že mě vedení obchodního týmu neždíme, ale pořád ode mě dostávají obchodní zástupci podporu a inspiraci, která má od manažera přicházet. 

Někdy se stane, že za mnou přijde obchodník a řekne „Petře, tohle mi nejde, zařiď to.“

V tu chvíli ho (možná dost tvrdě) otočím stylem „Promiň, dokud nepřijdeš s nějakým návrhem řešení, tak se o tom nehodlám bavit.“

Není to jako blesk z čistého nebe. Je to dohoda. My jsme se domluvili na spolupráci a nastavení celého fungování, že pokud s něčím přijde obchodník, co by chtěl změnit, že mu něco nefunguje, nemá výsledky, jaké bych chtěl… tak nepřehodí odpovědnost na manažera, ale přijde s nějakým vlastním návrhem řešení. Přečte si nějakou knížku, článek, vygooglí si něco, koukne do zápisků z minulých školení a zkusí v tom najít nějakou myšlenku nebo si najde nějaké předchozí obchodní případy a koukne, jak to řešil. 

Přijde s nějakou konkrétní myšlenkou a tu už spolu konzultujeme. Pro manažera je mnohem jednodušší pomoci ladit pouze tu konkrétní myšlenku obchodníka, než v tu chvíli zahodit práci, kterou měl do teď a začít vymýšlet něco úplně od nuly a bez kontextu

Pokud jste obchodník a chcete podpořit svého manažera, což se občas hodí… Aby byl plný energie a mohl vás podporovat, tak pokud se objeví nějaký problém, zkuste přijít už s konkrétním návrhem, jak byste to řešili a jenom to spolu konzultujte. 

Pokud vedete tým, jste manažer, tak se naučte obchodníky zastavit a říct „Dobře Pepo, jaký je tvůj návrh řešení?“ Chvilku to potrvá, než se to zajede. Ale věřte, že vám to neskutečně ušetří energii. Jak obchodníkovi, tak manažerovi. Bude se vám dohromady mnohem lépe spolupracovat a povede to k lepším výsledkům.

Až budete toto příště řešit, zkuste nad tím zapřemýšlet. Nepomůže to jen manažerovi. Nepomůže to jen obchodníkovi. Pomůže to celému týmu!  Pokud chcete i vy maximalizovat výsledky ve vašem týmu, využijte workshopu na míru nebo s námi spolupracujete dlouhodobě

Hodně obchodů

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

6 tipů, které vám pomohou vytvořit a udržet schopný prodejní tým. Pomáhají i se znovu nakopnutím týmu a zvýšit obchodní výsledky v týmu.
Firma není jednotlivec, a proto je potřeba zakročit, pokud si týmy nebo oddělení mezi sebou nepředávají informace. A proč nepálit ...
Poptávka po zaměstnancích je opět na rekordní úrovni, a tak najít spolehlivého a pracovitého zaměstnance je nadlidský úkol. Kvalitní uchazeči ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.