fbpx

Rád bych se s vámi podělil o věc, kterou často vídám na svých workshopech s obchodníky. Když projíždíme jejich agendu nebo CRMko, tak se koukáme na procentuální počty jejich stavů jako NEMÁ ZÁJEM, ROZMYSLÍ SE, VYTVOŘIT NÁVRH a podobně. Často se objeví někde na straně i emocionální poznámka, zejména u těch stavů ZAVOLAT ZNOVU nebo OZVAT SE POZDĚJI.

Například: “Super ženská, velký potenciál, určitě to bude chtít řešit, jenom teď na to nemá čas, zavolat na konci roku a už to jenom doklepneme.”

Nebo

“Fajn týpek, chce to řešit, už o nás slyšel, jenom mu teď do toho něco vlezlo, zavolat za měsíc.” 

Musím říct, že mi to vždy vykouzlí úsměv na tváři, protože je to věc, kterou vídám často a i mně samotnému, když jsem začínal volat, se to dělo.

Oni totiž ty hovory probíhají způsobem, který se vymyká tomu, na co jsme zvyklí. Očekáváme nějakou námitku, já na to dám argument a 3 až 5 minut se budu potit. Ale někdy ty hovory probíhají trochu jinak, třeba takhle:

Zákazník: No tak jak vás poslouchám, tak mám z vás dobrý pocit, jak jdete k věci, jak se vypořádáváte s námitkami… 

Obchodník: Jo? Super. Děkuju. 

Zákazník: Působíte na mě jako člověk, který má tah na branku. To se mi líbí. Určitě bych s vámi rád spolupracoval. 

Obchodník: My s vámi taky.

Zákazník: Rozhodně až k tomu bude příležitost, tak budete první, komu se ozvu. 

Obchodník: Super, to rád slyším.

Zákazník: Teď nemáme na to prostor, nemůžeme to řešit. 

Obchodník: Jasný, jasný, to je v pohodě. 

Zákazník: Uložme si na sebe kontakty, zůstaňme v kontaktu a domluvíme spolu něco, jo? Fakt říkám, super produkt, super služba, určitě s vámi chci spolupracovat.

Obchodník: To rád slyším, My s vámi taky a moc. Tak děkuju, já se určitě ozvu příští rok v prosinci. 

No a někdy to probíhá tímhle způsobem. Je to ale pořád stejná informace, a to nemám zájem, nebudu to teď kupovat. Jenom je to zabalené do dárku, který my obchodníci rádi dostáváme. 

Často se pak stává, že na to obchodníci nezareagují. Nezareagují na to, že je nějakým způsobem ten člověk odmítá, i když je to hezkým způsobem, ještě je pochválí a řekne, jak to dělají dobře. 

Byl bych rád, kdybyste si vyzkoušeli, jestli se vám to v hovorech děje. Mrkněte do své agendy, do nějaké vaší statistiky a mějte nastražené uši, pokud uslyšíte, že vás někdo nějakým způsobem chválí, že jste super a že jenom teď ne. O to víc buďte v pozoru a nějak reagujte.

“Rád slyším, že jsme super, proto se s vámi rád setkám. Dáme alespoň kafe, i když říkáte, že to teď nemá cenu řešit. Poznáme se a budeme na sebe mít minimálně vizitku a pak už to jen doklepneme až se vám to bude hodit.”

Přeju vám hodně obchodů i s milými zákazníky

Kuba

Školení obchodníků, pracovníků call center a zákaznické podpory

“Ať už chcete domluvit schůzku, prodat zajímavý produkt zákazníkovi nebo najít obchodní potenciál na příchozí lince, vezmu telefon s vámi a společně vymyslíme přístup, který vám bude sedět na míru a přinese výsledky.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.