...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak pokračovat, když vás někdo mile odmítá

Jak pokračovat, když vás někdo mile odmítá

Do agendy nebo CRM si často obchodníci píší kromě výstupu hovoru i emocionální poznámky „super ženská“, „fajn chlap, příště doklepneme“. Děláte to taky?
Do agendy nebo CRM si často obchodníci píší kromě výstupu hovoru i emocionální poznámky „super ženská“, „fajn chlap, příště doklepneme“. Děláte to taky?

Rád bych se s vámi podělil o věc, kterou často vídám na svých workshopech s obchodníky. Když projíždíme jejich agendu nebo CRMko, tak se koukáme na procentuální počty jejich stavů jako NEMÁ ZÁJEM, ROZMYSLÍ SE, VYTVOŘIT NÁVRH a podobně. Často se objeví někde na straně i emocionální poznámka, zejména u těch stavů ZAVOLAT ZNOVU nebo OZVAT SE POZDĚJI.

Například: “Super ženská, velký potenciál, určitě to bude chtít řešit, jenom teď na to nemá čas, zavolat na konci roku a už to jenom doklepneme.”

Nebo

“Fajn týpek, chce to řešit, už o nás slyšel, jenom mu teď do toho něco vlezlo, zavolat za měsíc.” 

Musím říct, že mi to vždy vykouzlí úsměv na tváři, protože je to věc, kterou vídám často a i mně samotnému, když jsem začínal volat, se to dělo.

Oni totiž ty hovory probíhají způsobem, který se vymyká tomu, na co jsme zvyklí. Očekáváme nějakou námitku, já na to dám argument a 3 až 5 minut se budu potit. Ale někdy ty hovory probíhají trochu jinak, třeba takhle:

Zákazník: “No tak jak vás poslouchám, tak mám z vás dobrý pocit, jak jdete k věci, jak se vypořádáváte s námitkami…” 

Obchodník: “Jo? Super. Děkuju.”

Zákazník: “Působíte na mě jako člověk, který má tah na branku. To se mi líbí. Určitě bych s vámi rád spolupracoval.” 

Obchodník: “My s vámi taky.”

Zákazník: “Rozhodně až k tomu bude příležitost, tak budete první, komu se ozvu.” 

Obchodník: “Super, to rád slyším.”

Zákazník: “Teď nemáme na to prostor, nemůžeme to řešit.” 

Obchodník: “Jasný, jasný, to je v pohodě.” 

Zákazník: “Uložme se do telefonu, zůstaňme v kontaktu a domluvíme spolu něco, jo? Fakt říkám, super produkt, super služba, určitě s vámi chci spolupracovat.”

Obchodník: “To rád slyším. My s vámi taky a moc. Tak děkuju, já se určitě ozvu příští rok v prosinci.” 

No a někdy to probíhá tímhle způsobem. Je to ale pořád stejná informace, a to nemám zájem, nebudu to teď kupovat. Jenom je to zabalené do dárku, který my obchodníci rádi dostáváme. 

Často se pak stává, že na to obchodníci nezareagují. Nezareagují na to, že je nějakým způsobem ten člověk odmítá, i když je to hezkým způsobem, ještě je pochválí a řekne, jak to dělají dobře. 

Byl bych rád, kdybyste si vyzkoušeli, jestli se vám to v hovorech děje. Mrkněte do své agendy, do nějaké vaší statistiky a mějte nastražené uši, pokud uslyšíte, že vás někdo nějakým způsobem chválí, že jste super a že jenom teď ne. O to víc buďte v pozoru a nějak reagujte.

“Rád slyším, že jsme super, proto se s vámi rád setkám. Dáme alespoň kafe, i když říkáte, že to teď nemá cenu řešit. Poznáme se a budeme na sebe mít minimálně vizitku a pak už to jen doklepneme až se vám to bude hodit.”

Můžeme se podívat i na vaši agendu a najít správnou prodejní strategii, která bude přinášet výsledky. Potkejme se na konzultaci nebo na workshopu Po telefonu si zvládne každý domluvit schůzku, kde získáte i telefonní manuál na míru.

Přeji vám hodně obchodů i s milými zákazníky

Jakub Zamazal

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...
Často se v call centrech setkávám s takovým nešvarem, kdy se operátoři i obchodníci staví do pozice odpovídatele místo toho, ...
S reakcí "nemám zájem" se setkal nejeden obchodní zástupce či pracovník call centra. Jak by se měli obchodníci s touto námitkou po telefonu vypořádat?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.