fbpx

Jak vypadají vaše konce hovorů? S jakou energií nejčastěji končíte? Dnes bych se chtěl s vámi podívat na konce hovorů z pohledu hlasového projevu. Nedávno jsem se bavil s jednou operátorkou a říkala „Vždyť to bylo tak dobře rozjeté. Už to skoro vypadalo, že to chce, ale nějak to nedopadlo.“

Při analyzování hovorů často poslouchám hovory od konce nebo si je představím, že probíhají od konce. Je tam hezky vidět ta změna. Většinou tam slyším ztrátu energie a úplnou změnu přístupu. Začátek hovoru má nějakou formu, bývá to asertivní nasazení. Postupně, jak se to blíží ke konci, tak ta energii upadá, upadá i postoj, jako bych zajížděl pod stůl a odevzdávám se tomu hovoru. 

To je hodně slyšet. V těchto chvílích často zákazník přebírá vedení a řekne „Ne, nechci“.

Představte si situaci, kdy jste odevzdaný/á, plavete s proudem… Zákazník řekne „Nemám zájem.“ A vy jen zoufale zopakujete „Takže nemáte zájem?“ Nebo řekne „Já to fakt nechci řešit.“ A vy se jen zmůžete na otázku „Hm a můžu se zeptat, proč to nechcete řešit?“ 

To prvotní nasazení, které v tom bylo, upadá, stejně tak upadá i ten hovor, který vyšumí někam do zapomnění. 

Určitě si na tohle dávejte pozor. Pokud k tomu máte sklon nebo si nejste jistí, jestli to tak máte, nechte si dát od někoho zpětnou vazbu. Zaměřte se na to, jestli je to nasazení na začátku stejné jako na konci. 

V mých začátcích jsem s tím hodně bojoval. Na začátku hovoru jsem nastoupil s energií a chutí do hovoru, ale pak už jsem si říkal, že mě to nebaví se s tím nějakým způsobem prát. Také to bylo znát v poklesu energie. 

Zanalyzujte si své hovory a uvidíte, jestli není něco, kde byste mohli přitlačit. Za mě je důležitější přitlačit určitě víc ke konci než na začátku. Myslete na to. 🙂 

Hodně obchodů

Jakub 

Jakub Zamazal

Podnikatel a partner Školícího centra pro telefonování

Jakub sám vždycky telefonoval a teď ho baví pomáhat s telefonem i ostatním. Razí heslo, že teorie bez praxe je k ničemu. Vstupuje tedy do firem jako externí trenér, který vezme telefon do ruky, ukáže a pak i naučí obchodníky nebo operátory zvýšit úspěšnost a nastavit si správné myšlení.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.
Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>