...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak (ne)končit obchodní hovory

Jak (ne)končit obchodní hovory

Na začátku obchodních hovorů většinou operátoři nastupují plní energie. Na konci se energie vytrácí a obchodníci tak přicházejí o klienty.
Na začátku obchodních hovorů většinou operátoři nastupují plní energie. Na konci se energie vytrácí a obchodníci tak přicházejí o klienty.

Jak vypadají vaše konce hovorů? S jakou energií nejčastěji končíte? Dnes bych se chtěl s vámi podívat na konce hovorů z pohledu hlasového projevu. Nedávno jsem se bavil s jednou operátorkou a říkala „Vždyť to bylo tak dobře rozjeté. Už to skoro vypadalo, že to chce, ale nějak to nedopadlo.“

Při analyzování hovorů často poslouchám hovory od konce nebo si je představím, že probíhají od konce. Je tam hezky vidět ta změna. Většinou slyším ztrátu energie a úplnou změnu přístupu. Začátek hovoru má nějakou formu, bývá to asertivní nasazení. Postupně, jak se to blíží ke konci, tak ta energii upadá, upadá i postoj, jako bych zajížděl pod stůl a odevzdávám se tomu hovoru. 

To je hodně slyšet. V těchto chvílích často zákazník přebírá vedení a řekne „Ne, nechci“.

Představte si situaci, kdy jste odevzdaný/á, plavete s proudem… Zákazník řekne Nemám zájem.“ A vy jen zoufale zopakujete „Takže nemáte zájem?“ Nebo řekne „Já to fakt nechci řešit.“ A vy se jen zmůžete na otázku „Hm a můžu se zeptat, proč to nechcete řešit?“ 

To prvotní nasazení, které v tom bylo, upadá, stejně tak upadá i ten hovor, který vyšumí někam do zapomnění. 

Určitě si na tohle dávejte pozor. Pokud k tomu máte sklon nebo si nejste jistí, jestli to tak máte, nechte si dát od někoho zpětnou vazbu. Klidně se můžeme potkat na konzultaci, kde se podíváme na vaše hovory detailně a najdeme váš styl telefonování. 

Během analyzování hovorů je důležité se zaměřit na to, jestli je to nasazení na začátku stejné jako na konci. V mých začátcích jsem s tím hodně bojoval. Na začátku hovoru jsem nastoupil s energií a chutí do hovoru, ale pak už jsem si říkal, že mě to nebaví se s tím nějakým způsobem prát. Také to bylo znát v poklesu energie. 

Zanalyzujte si své hovory a uvidíte, jestli není něco, kde byste mohli přitlačit. Za mě je důležitější přitlačit určitě víc ke konci než na začátku. Myslete na to. 

Přeji vám hodně obchodů a domluvených schůzek

Autor článku

Specialista na zákaznickou péči a prodej po telefonu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.